|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva veta vem som tillverkar bakväxlarna till BMW. Nå'n som vet? Mvh /Dag | |
Paap Reeder |
ZF MVH /// Paap R |
|
Vad är bakväxel? :S Mvh, Kalle |
|
|
Kalle Hansen> Så hette faktiskt manicken med diffrential och sånt i, i läroböckerna på fordonsteknisk. Den där belägen ganska mitt imellan bakhjulen på BMW'n :) I böckerna för kursen Tunga fordon kallades samma sak bakaxelväxel :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Bakväxel heter det också i en del av BMWs verkstadslitteratur. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Det är alltså samma komponent som annars kan kallas för "bakaxeklump", "diffklump", "diff", "differential" eller "slutväxel" ? Mvh, Kalle |
|
|
jupp. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
Paap Reeder |
... och Dag ... du har en 25% lamelldiff i den. Och din kanske som min bara väntar på det där vita pudret ... så livet åter börjar bli kul!! MVH /// Paap R |
|
Tack Paap, Jo jag har alltid kör bil med diffbroms och har aldrig förståt det där med att man inte tar sig fram med bakhjulsdrift tills jag köpte min 316 att ha som slit och slängbil. Enhjulsdrift!! Så E28:an och jag väntar ivrigt på första pudret. Mvh /Dag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.