AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
587

Vattentemp både hög och låg!?

Hej.

Min 325a -94 m50 har börjat krångla en del vad det gäller vattentempen.
Bilen får inte upp tempen som den ska när det är ca +10 grader ute eller lägre. tempen går upp som den ska när jag står stilla men sjunker sedan när jag kör. Kan detta vara termostaten?

Sedan har jag nästa problem. Bilen blir för varm vid kö körning.
kan detta vara slirkopplingen?

Mycket tacksam för svar!

mvh//Fredrik
Ka
129
Kalle123
BMW 320d -00
BMW 320i T -89
BMW 318 T -94
BMW 325 T -88 ej i register
Du har helt rätt
så det är helt enkelt bara taskig timing som gör att båda går sönder sammtidigt?
parolof
ja, det låter som det, eller bra timing kanske, lättare att byta bägge samtidigt;-)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Viskon byts på 2 min bara man har en 32mm nyckel och kommer ihåg att den fär felgängad.

Termostaten är heller inga större problem att byta, räkna med att det tar en timme.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Visa användare
128
*Alexis*
316i coupe -94
kan va termostatgivaren, om den glappar så åker nålen berg och dalbana mellan blått och mitten tex
Jag har tom. en 32mm nyckel hemma som jag endast använt 2 ggr och då var det just för att ta bort eller byta viskon. Värkar vara en svag länk.

Vart sitter denna givare?
parolof
Alexis, skulle det vara fel på termostatgivaren borde felet inte visa sig visa sig vid låga temperaturer
Visa användare
128
*Alexis*
316i coupe -94
paralof,

har för ca 2 veckor sedan haft problemet på min, tempen låg bra vid stilla, men kunde sedan sjunka en liten bit ,och ligga kvar där för att sedan hoppa upp igen till normalt igen,
och ibland hela vägen ner mot blått, för att sedan öka igen,

dom trodde först att det va termostaten, men visade sig att det va givaren som glappade bara,

värt att kolla iallafall, allt jag menade med inlägget tidigare.
hur det e med temperaturerna vet jag ej, tilfällighet?

parolof
ja om nålen hoppar hit och dit snabbt håller jag med om att ett glapp kan vara felet
Jag ska kolla den givaren om jag bara får svar på frågan vart den sitter?=)

tack/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.