|
|
|
|---|---|
| Vad kostar det att eftermontera xenonljus på en e46a från 02? Är det någon större prisskillnad mellan original och pirat? | |
| Jag har köpt en konverteringsatts till min -01 330 touring 3700kr så nu har jag xenon på halvljuset. Dock inga angel eyes ,ringarna ska jag köpa separat genom att annars tappar man den automatiska höjdregleringen på lyset. | |
|
lier: Vet du vilka prylar som krävs för automatisk höjdreglering? Kan du specificera lite mera? Jag saknar den funktionen på min bil med eftermonterat bmw xenon. |
|
|
Tyvärr så finns det nog inga prylar ännu som ger dig automatisk höjdreglering. Jag vet inte vad du köpt för lysen men jag utgår i från att du har köpt hela lyktinsattsen ,och då tappar du tyvärr höjdregleringen Därför valde jag lös satts med bara xenonkonvertering. Man byter bara ut lampan. Hoppas att du förstått vad jag menar. |
|
|
Sitter funktionen för höjdregleringen i lyktinsatsen? Borde väl var en givare någonstans som ger signaler på en CAN-buss bara. Du hade alltså automatisk höjdreglering innan du skaffade xenon? |
|
|
Det finns eftermonteringskit för automatisk ljusviddsreglering oxå.. finns på bmw och består av kabelsats, nivåsensor framaxel, nivåsensor bakaxel osv.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Jag har både automatisk höjdreglering som åker upp i ett läge när man startar bilen. Och även manuellt som jag kan justera inifrån bilen. Och ja det fanns på bilen innan jag hade xenon. Köper man då dom färdiga satserna med xenon och angel eyes så tappar man den funktionen. Vilket gjorde att jag valde en lös konvertering med bara lampan. För att slippa allt krångel med höjden på lyset sen vet jag inte vad bilprovningen säger om man har automatisk höjdreglering ,och den inte funkar. Så jag chansade inte pga att det är ganska mycket pengar vilket allternativ man nu en väljer |
|
|
tarzan325: Dyrt? Måste man riva isär hela bilen för att få dit grejerna? |
|
| lier: Mina lysen åker oxå upp och ner när jag startar bilen, men det är bara för att motionera motorn som styr ljusena antar jag. | |
|
chni: här kan du se lite vad som ingår.. hittar dock ingen eftermonteringsats nu.. vet att jag sett det innan. lier: alla E46:or vippar med framlysena när du vrider på nyckeln. Det är antagligen bara för att motionera stegmotorerna precis som chni antar. Automatisk ljusviddreglering funkar så att när du lastar bilen tungt så kompenseras lysena neråt automatiskt för att inte blända. Bilar med detta har ingen justerratt inne i bilen till lysena och kan därmed inte påverka ljushöjden manuellt! Så din bil har inte automatisk ljusviddreglering om du har den justerratten.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
sorry chni.. glömde ju länken: Länk vassego! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Tarzan Så sant men det jag menar är att man tappar höjdregleringen om man köper en färdig lyktinsats med xenon till bilen. då kan man inte justera lysena inifrån bilen blev det bättre så Och det är totalt värdelöst. |
|
|
lier.. okej.. håller med! Men om man ska återgå till ursprungsfrågan så kan jag råda till att leta på skrotarna och ringa runt lite. Många bilar är kvaddade på sidan eller baken och då finns det hela fina xenonljus. Jag gjorde så och hittade kompletta lamphus med xenon och boxar och hela köret för under 2000:- allt orignal, bara plug n play! Diesel-räsern /Rickard |
|
| Hur ser lagarna ut när det gäller byte? Vad säger de på bilprovningen till exempel? | |
|
anton...: Se Länk Tidigare xenon diskussion om ungefär samma sak. |
|
| tarzan325: Tack för länken! Får se om det blir någon automatik | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.