|
|
|
|---|---|
|
Undrar ibland varför inte de stämmer överens med räckvidden på stora datorn jämtemot tankmätarn. Ett exempel de står ca 20 liter kvar på tankmätarn och på datorn visar de typ 5-10km kvar va kan de bero på eller ska de helt enkelt va så | |
|
Tung Högerfot??? //Cosmos E28 Registret # 160 o/_______\o (Oo=00=oO) []=****=[] |
|
|
Hej, Du behöver kalibrera om din färddator. Det står under mekartips på BMWPower hur man gör. /foo |
|
|
Man tackar för de snabba svaret. Men nu när ja till min förfäran går ut i bilen å ska fara å tanka, sitter å kör lungt å fint tills ja ska ställa tebaxs trippen, då ser ja att hela jävla mätarn har slocknat alltså där de står hur långt bilen har gått å de va fan ska ja göra =/ e de bara att lämmna eller finns de nån här ute som vet va de kan vara HJÄLp mig Me sorgsna hälsningar Mr-speed |
|
|
På ett ungefär vars står de vars man kalibrerar färddatorn....under vikken rubrik MvH Mr-speed |
|
|
ingen fara....bara att byta glödlampa bakom trippmätaren... ..här är en bra länk som jag själv fått en gång..... Länk |
|
|
Hej, Om du har stora färddatorn borde samma procedur fungera som finns beskriven för e36 modellen. I annat fall får du söka på google.com efter "bmw obc fuel" så skall du nog hitta rätt. /foo |
|
|
Det är väl inte säkert du måste kalibrera? Beror ju på vad du har för medelförbrukning , då datorn räknar ut hur långt du kommer på det du har kvar.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.