AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490

räckvidden på färddatorn vs tankmätarn

Undrar ibland varför inte de stämmer överens med räckvidden på stora datorn jämtemot tankmätarn. Ett exempel de står ca 20 liter kvar på tankmätarn och på datorn visar de typ 5-10km kvar va kan de bero på eller ska de helt enkelt va så

Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Tung Högerfot???

//Cosmos
E28 Registret # 160
o/_______\o
(Oo=00=oO)
[]=****=[]
fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Du behöver kalibrera om din färddator. Det står under mekartips på BMWPower hur man gör.

/foo
Man tackar för de snabba svaret. Men nu när ja till min förfäran går ut i bilen å ska fara å tanka, sitter å kör lungt å fint tills ja ska ställa tebaxs trippen, då ser ja att hela jävla mätarn har slocknat alltså där de står hur långt bilen har gått å de va fan ska ja göra =/ e de bara att lämmna eller finns de nån här ute som vet va de kan vara HJÄLp mig Me sorgsna hälsningar Mr-speed

På ett ungefär vars står de vars man kalibrerar färddatorn....under vikken rubrik MvH Mr-speed

Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
ingen fara....bara att byta glödlampa bakom trippmätaren...
..här är en bra länk som jag själv fått en gång.....
Länk
fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Om du har stora färddatorn borde samma procedur fungera som finns beskriven för e36 modellen.

I annat fall får du söka på google.com efter "bmw obc fuel" så skall du nog hitta rätt.

/foo
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Det är väl inte säkert du måste kalibrera? Beror ju på vad du har för medelförbrukning , då datorn räknar ut hur långt du kommer på det du har kvar....

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.