|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur listerna på dörrarna, framskärmen, bakskärmen resp stöt+ kofångaren är monterade. Sitter de fast med clips eller? Och hur gör man lättast för att demontera dessa utan att bryta dem sönder och samman? Någon som har en anning om vad dörrlisterna eventuellt kostar? | |
|
Jag såg att där var fästen till listerna inne i dörren när jag hade av dörrsidorna idag det såg ut som en enkel plastkonstruktion kim |
|
|
Tack för svaret Kim! Så med andra ord är det bara att bända lös listerna försiktigt, och hoppas på att de klarar sig utan skavanker. |
|
stimpenbmw |
Vet ej om det är så på bmw men på vissa bilar så är gaveln på listerna löstagbar. Och sedan e det bara att dra av listen längst med dörren eller vad det nu är. besök #bmwpower på dalnet! |
|
Vet inte om det är någon hjälp men på min E38 sitter de med clips men på ett sådant sätt att de är nästan omöjliga att ta bort på ett sådant sätt att de går att sätta tillbaka igent så det blir snyggt. Mvh Björn |
|
|
det jag såg var att man kunde ta av listerna innifrån genom att man trycker ut de plastfästena det är svårt att förklara ska göra det sjlv men vet inte när det blir men det lättaste är nogatt att ta av dem innifrån om man vill ha dem hela och kunna sätta dit dem igen ordentligt men då måste man iof plocka av dörrsidorna kim |
|
| har för mig att det sitter små plastpluggar i hålen i dörrarna som sedan "tapparna" på listerna trycks in i....bara att bända ut listen lite försiktigt...fast det sitter en metallist inne i gummilisten så det är lätt att det blir någon liten böj på listen som gör att den inte följer dörren riktigt om man ska sätta tbx den.....kan för säkerhets skull kolla på en av mina gamla imorgon om du inte fått ett bättre svar innan dess.... | |
|
Tack för alla svaren! Jag vet att listerna som sitter på nyare saab modeller om man nu kan jämföra en "saab" med en riktig bil. Där sitter de plast pluggar på clipsen som man sen trycker in i dörren ,de verkar vara någon liknande konstruktion. Har hört att om man använder lite försiktighet ska de nog gå vägen. Men jag ska kika lite mer på hur de verkar innan jag provar. |
|
Alexander83 |
Dejvoo: Ska du lacka listerna i bilens färg eller? Jag funderar själv på att göra det, har sett ett par E34:or med lackade lister och handtag och det är ursnyggt. Alexander |
|
Alexander 83: Hejsan, har också funderat på att lacka listerna, de var bl.a därför jag undrade. Har du någon bra sida där du sett någon som gjort de + lackat handtagen. Skulle vara intressant och se hur de ser ut. Tack på förhand Dejvoo. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.