|
|
|
|---|---|
| Min vindruta på min E-39 är kass och måste bytas. Jag kolla vad en ny vindruta kosta och det var minsann dyrt, 5500kr. Finns det billigare ruta hos någon annan? | |
|
Täcker inte din försäkring det? Vid stenskott och andra skador, inte rent slitage, betalar du ju bara självrisken. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Ta de genom självrisken, jag gjorde för nån vecka sedan gick på runt 1600kr | |
|
Jag antar att du har försäkring på bilen och då behöver du inte betala hela rutan själv Utan gör som ovan ta det på försäkringen |
|
| Rutan gick i sönder när bilen var avställd och försäkringen inte var aktiv. Hade jag haft försäkring så skulle jag inte fråga var man kan köpa vindruta. Men tack för tipset i alla fall. | |
|
Men försäkra bilen och vänta ett tag då eller e den så dålig att den akut måste bytas. |
|
| Jag vill inte fiffla, vill inte ha tips om hur jag kan fiffla eller liknande. Jag vill köpa en ruta ärligt. Men tack för tipsen ändå. | |
|
Du kan alltid fråga en glasmästare vad han vill ha för en ny ruta. Antar att dittpris kommer från BMW.. Pratade med min glasmästare och de kan få fram originalrutor också, ifall att man nu måste ha BMW märket ingraverat.. T |
|
|
Länk hade vindrutor (billiga) till E34 förut, kolla med dem. Mvh |
|
|
När dom sätter rutor på E39 är det något som är viktigt med limningen i nederkant. Annars får du ett brummande i höga farter. Har för mig att det var något med dubbla limrader. Nån här vet säkert närmare? |
|
| Är det dyrare om det är med regnsensor, eller denna flyttas över till den nya rutan? | |
|
All heder åt Sly för att inte vilja fuska. Eftersom även jag är försäkringstagare och vill ha så låga premier som möjligt är jag tacksam. |
|
| Jag har hört att det skall vara billigare i Tyskland. Är det någon som kan bekräfta detta? | |
|
Rutor för bilar med regn sensor är lite speciella då regnsensorn har ett litet fönster som inte är tonat som kan ge lite problem för den ovane Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.