|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder.. / Fredrik R | |
|
Det råder skilda meningar om det, enligt de papper jag har så gick det att köpa 6-växlad 540i i sverige, men jag har inga uppgifter på om det någonsin har sålts en eller inte. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Nej, finns inga, det fanns en sidan med utdrag från bilregistret som jag var inne på frekvent, det var därifrån jag upptäckte den sist tillverkade 540iA E34:an som är Sv-såld, men någon Sv-såld 540i/6 E34 fanns inte, kan ju då ha sålt någon som avregistrerats innan 199712, men sannolikheten är minimal, det såldes knappt några E34 540 efter 1993årsmodell i Sverige, jag kan inte påminna mig någon Sv-såld 540iA Sedan-95 tillverkad 1995, jag känner till en 540i/6 som är Sv-såld en 01:as E39 Sedan ingen mer. Sammanlagt byggdes 797st 540i/6 Sedan och 499st 540i/6 Touring i vänsterstyrt Europautförande, lägg till 1524st i Nordamerika utförande och 249st i Högerstyrt utförande samt okänt antal "definitivt lägre än Sedan" högerstyrda Touring, inga Touring i Nordamerikamodell, möjligheterna att hitta bra exemplar blir svårare och svårare, finns dock en till salu just för den som inte är rädd för skrikiga färger som jag skulle köpa direkt om det inte vore så att jag redan ägde 2st 540i/6. Mvh Stephan |
|
|
Synd att dom är så ovanliga, 540 manuell känns som ett bra alternativ till M5'an men man får väl spana efter 530 istället då.. / Fredrik R |
|
|
Om du har tänkt dig en bil som ett alternativ till M5:an är 530 inget bra val. Vill du däremot ha en komfortabel och snabb landsvägskryssare är 530 ett mycket bra val. Varför kan du inte tänka dig en importerad 540i/6? ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Varför inte byta låda i en automatare? Är väl bara svänghjulet och styrboxen utöver lådan som behöver bytas. Jag har en 4L V8 från en automatare i min 530. Bytte bara svänghjul och styrbox. då jag hade 3L V8 innan. Men vid närmare eftertanke borde det ju funka med samma styrbox. Jag har ju styrbox från en automat till min manuella nu. Visserligen 5-vxl 530 låda. Saknar den sjätte växeln ibland. Men det måste ju gå att få tag i en 6vxl låda... Länk |
|
|
Mugge-> Det är inte så att jag inte kan tänka mig en import, var mest nyfiken om det fanns eftersom jag inte hittat nån till salu Byta låda går säkert men jag har inte kunskaper/erfarenhet till det tyvärr.. |
|
|
Stephan735i man blir ju nyfiken vilken 540 du menar som är till salu:) har du en länk? Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Daniel.F...; Tråkigt nog är den borta från BMW.de, antingen såld till privatperson, mindre troligt, borttagen för att komma tillbaka senare, eller mest troligt såld till annan bilhandlare eftersom den varit till salu sedan januari hos en BMWhandlare utanför Köln, felet eller tillgången är att den är Individuallackerad i Neongrönt, med största sannolikhet den enda tillverkade i den färgen, den hade även M-speglar, diffspärr och M-Paket från fabrik, samt lågt miltal. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.