|
|
|
|---|---|
| hej, jag har en 730ia-90a,eml lampan lyser aldrig till, samt att det elektroniska gasspjället inte hänger med "gas jucken" är här ngn som vet vad detta kan bero på? | |
Paap Reeder |
.. hej stiffe! Jag mailade dig. MVH /// Paap R |
|
ja tack så mkt paap r, men du jag ser inte var kabeln tar vägen,,,,, |
|
|
nu funkar det skitbra! lampan lyser till i tändningsläge oxå, o motorn går som den ska.. tack så hemst mkt paap, du vet vad du snackar om mvh staffan att styla en volvo är som att sminka en gris! |
|
|
Kan du inte berätta och dela med dej om vad du gjorde för och lösa felet ? Mvh Richard |
|
|
jag lödade dit en kabel från eml dioderna i mätarhuset till en annan plats i mätarhuset. mvh staffan att styla en volvo är som att sminka en gris! |
|
Paap Reeder |
... jo .. alldeles rätt! Glömde säga att de två trådarna nedåt i bilden gick bara till utanför instrumentbrädan så jag kunde bryta förbindelsen med en brytare utan att behöva riva ut instrumenthuset. Provade således flera gånger med att "knäppa ner" förbindelsen ... men då gick den ner i nödprogrammet så jag fick byta instrumentet. MVH /// Paap R |
|
-Paap R , Har du möjlighet att dela med dig tipset till mig ? min är likadan, lyser ej i tändningsläget. Mvh // Stefan |
|
|
Tack Paap R :-) Ska fixa det nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.