|
|
|
|---|---|
|
Hej Skulle mata ut naviskivan ikväll ur CD-spelaren, det surrade, ingen skiva kom ut:-( När jag startade bilen o slär på navin så står det "ingen skiva" Några tips!! mvh Göran Min bil Länk | |
|
Hej Min har varit så i 4 år, brukar knacka på fronten samtidigt som jag trycker på knappen funkar skitbra. Det är väl ngt som börjar bli slitet men byter inte skiva så ofta så det får vara. MVH Polkapojken Man ska inte kasta pil i kuvös Länk |
|
|
Annars är ett tipps att hålla inne knappen länge (5-10 min) ....Verkar som det finns två sätt som det kan fungera på. 1. Håll inne ejectknappen tills den slutar lysa. Tryck därefter på knappen igen och skivan ska komma ut. 2. Håll inne ejectknappen tills skivan kommer ut. I mitt fall så fungerade det enligt 2. ___ //Ulf |
|
|
Hej Tack för era fina svar. Nu är den igång igen "torkar kallsvetten ur pannan" :-) Hann bara testa "Dunka Banka Metoden" o den funkade, skall pröva "Programmer modellen" nästa gång... Ha de gott Min bil Länk |
|
|
Metoderna jag beskrev brukar vara bra i samband med att en OS-uppdatering har hängt sig (= mjukvaruproblem) medan ditt problem säkert är mer hårdvarubetonat. En tredje lösning som någon användt är ju att helt enkelt montera ur enheten och skruva isär den och på så sätt lirka ut skivan. Alla sätt är bra utom dom dåliga ;) ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.