AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.228

Vits att serva på BMW efter 15000mil?

Jag har försökt hitta service protokoll på nätet, men tji !! Ngn som har??
Hur ligger BMW i pris på service jämf med den lokale duktige mekanikern?? är det ngn vits att serva på märkesverkstaden när bilen gått så långt som 150000 mil?

Mvh lars
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Beror lite på.

Ska du ha bilen kvar ett bra tag för dig själv så räcker det med att du köper olja, filter, stift och sedvanliga saker och sen sparar kvittona och skriver upp vid vilket miltal servicen gjordes.

Annars är det andra alternativt att betala massa pengar för att få det gjort, samt att få en stämpel i boken.

I bägge fallen så uppnår du ju samma resultat, dock känns det bättre när man gör det själv för man ger det lite tid och är nog mer noggran om sin bil än vad BMW-meken är. Men i bägge fallen så får uppnår ju samma resultat, ena skillnaden är i plånboken + i serviceboken.

Jag tycker att du ska spara kvittona och anteckna miltalet sen borde det ju vara lika värdefullt som stämpeln? Min åsikt i alla fall.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
En seriös allbilsverkstad har tillgång till service protokoll för dom flesta bilar.

På den verkstad jag jobbar servar vi alltid utomstående bilar enligt orginal protokoll och vi kan kolla felkoder o radera service lampor.
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Jösses 150000 mil inte dåligt det var..
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Han LÄR ju mena 15 tusen mil och inte 150 tusen mil. Se rubriken.
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
JAHA det MISSA jag tack FÖR att du påpeka mig..
beemer_87
Dum fråga kanske men om man inte vill serva bilen hos bmw utan en vanlig verkstad och dom gör en precis likadan service får man ingen stämpel då ? även om den inte är gjord av en bmw-verkstad alltså !?
beemer_87 då kan du ju alltid spara ditt kvitto så ser man ju på vilken verksatd det är utfört på begär alltid kvitto

Bimmer
beemer_87
Jo det är sant..
Men då får man ingen stämpel då med andra ord ?
Min servicebok är ganska väl ifylld och jag tänkte ju försöka hålla den så men jag vet att prisskillnadena häromkring e ganska saftiga om man jämför vanlig verkstad me bmw-verkstad så jag komme rnog vä inte ha råd me o få fler stämplar i boken :/
tcker d e dåligt om endast bmwverkstäder stämplar.. menmen
Gemini__
Klart du får en stämpel vid en service om du begär det! Varför skulle du inte få det? Det behöver du inte vara orolig för.

Länk
beemer_87
okej va bra :)
va väl jag som tolkade MDs svar lite fel bara !! :)
Gemini__
En stämpel från en icke auktoriserad firma kanske inte smäller så högt, det må vara hänt. Bättre än ingen stämpel alls iaf.

Mvh:
Thomas

Länk
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Stämpeln i sig är väl inte värd mer än verkstadens rykte anser jag. Förra bilen servade jag lite blandat, olja och inspektion 1 hos duktiga icke auktoriserade och en inspektion 2 hos bmw. Det bara slumpade sig så. När det var dags att sälja använde jag faktiskt detta fina forum som referens för de verkstäder som servat bilen. "-Kika på Autopower, alla talar väl om dem." För mig är det viktigare att verkstaden är erkänt bra än vad som står på skylten, och åtminstone för den insatte köparen är det nog det samma.
Sen är det klart, skall man byta in bilen så finns det säkert de som vill klanka ner på det och försöka pruta, men det finns ju folk som vill pruta på allt:-P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.