|
|
|
|---|---|
|
Hej Skall kanske köpa min brors 328 -97 som gått 14500 mil. Välservad och skött fint. Nu är det så att jag tycker att när den är kall knackar den lätt i motorn. Ingenting man hör så värst väl på tomgång, men när man sitter i bilen och kör känns det lite "i bilen" inget stort alltså. På höga varv försvinner knackandet av högre motorljud och äts upp av vägljud osv.. När det är varm går den som en dröm. Vad kan vara fel tror ni som kan? Jag har läst på forumet om kamaxeln. kanske de´n? är det för få mil för set eller? Tilläggas bör att han inte hört nåt, inte heller min fru, men jag är lite petig på ljud... Vidare råkade min brorsa bli påkörd i fronten för ett tag sedan med bilen. Den sändes till en verkstad där jag tror de riktat den lite. Skall man sky den som pesten efter det eller kan det vara ok? Tänkbara problem med detta? Får den nog rätt så billigt... TAckar för svar! | |
|
Skulle definitivt råda dig att undvika en krockad bil med missljud. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Ja kolla upp ad det kan vara ordentligt för en renovering av topp kan bli fruktansvärt dyrt inget man vill ha... kan ju vara oljan också vet du när den är bytt och vilken sorts olja det är i den .. Bimmer |
|
|
Det är inte så att grenröret läcker och när det blir varm så täpps de jätte små sprickorna ihop? Kolla även om knacket inte kommer underifrån vid växellådan, lyssna vid vänster framhjul MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.