|
|
|
|---|---|
|
Har ett par fälgar liggande här och ndrar om någon vet om dom passar på en e36 coupe. Det är 18 tummare som är 8,5 breda och ha ett offset på +38 verkar passa bak men är lite tveksam fram när man svänger fullt... | |
|
Ett tips är att söka.. det har frågats ungefär exakt hur många gånger som helst.. Men jag kan säga att det funkar helt felfritt! kommer inte ta i någonstans! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Tack för svaret Hoppas att det är som du säger... Ska prova att söka nästa gång, men vet du nån möjlig däcksdimmension? |
|
|
235/40-18" skulle funka fint.. Jag har exakt de måtten (även ET) på både fälgar och däck på min bil nu, en E46 touring, och han jag köpte dem av hade fälgarna på en E36 cab. Diesel-räsern /Rickard |
|
| Hadde tänkt 235/35-18 bak och 225/40-18 fram vad tror ni om det?? | |
|
Om du har ASC eller vill ha samma rullomkrets bör du ha 255/35 bak ihop med 225/40 fram. 225/40 har rullomkrets 200.1 cm och profilhöjd 9.0 cm 235/35 har rullomkrets 195.3 cm och profilhöjd 8.2 cm 255/35 har rullomkrets 199.7 cm och profilhöjd 8.9 cm Vill du ha 235'or bak blir 235/40 bättre, rullomkrets 202.6 cm och profilhöjd 9.4 cm /Fredrik |
|
| bara orolig så det inte tar i med för breda däck... | |
| Det är ingen fara. Jag kör 235/40R18 runt om på M3 E46 replikor med ET47. Tar inte i vad jag har märkt. Original satt 225/50R16 ET46. | |
|
men nu hade han ju ET 38 på sina som det frågades om vilket betyder att de kommer 9 mm längre ut.. Jag kan ändå garantera att du kan använda 235/40 på dina fälgar om du vill det carlsson86... Diesel-räsern /Rickard |
|
| Jag är bekant med hur olika offset påverkar. I det här fallet antog jag att han menade insidan då han skrev "men är lite tveksam fram när man svänger fullt... " Jag får väl be om ursäkt annars. | |
|
Okej, det tänkte jag inte på! Missade att han tvekade på om det tog i på insidan. Men jag menade absolut inget illa med det jag skrev, bara ett påpekande! Välkommen till forumet btw!! Diesel-räsern /Rickard |
|
| Tackar! | |
|
tack för alla svaren då ska det nog gå bra... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.