|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min instrumentpanel gnisslar passagerarsidan, låter som att det är nära vindrutan.. Någon som haft samma och hittat en lösning utan att montera isär hela bilen? =) Klart störande i jakten på den perfekta nybilskänslan... Bytte förresten "dörrnäsorna" och justerade in dem så tajt som möjligt och tyckte mig nästan få en styvare kaross.. kanske inbillning, men klonkandet är slut där i alla fall! /Johan | |
|
Johan_S: Jag har fixat ett gnisslande från instrumentpanelen, alldels framför ratten.. började med att montera ned hela instrumenthuset bara för att upptäcka att det var skyddet mellan instrumenthuset och rattstången som orskade gnisslet... Däremot på passagerarsidan har jag ingen erfarenhet av.. Kan tänka mig att det kan vara enkla saker som luftgenomföringar osv... Vidare sitter det ganska många plastpaneler under själva handskfacket som jag kan tänka mig lätt kan röra sig mot varandra.. speciellt om någon ägare innan har monterat ned dem och slarvat vid ihopsättning. Hur mycket kostade dörrnäsorna dig? Det blev jätteskillnad alltså? (Kunde du se på dörrnäsorna att de var slitna innan?) /Marcus |
|
|
Jag bävar ju för att behöva montera ner hela instrumentpanelen.. hojja! Speciellt med tanke på att det brukar kunna bli över ganska många skruvar och clips när man gjort en sådan operation. Kanske blir allt bara sämre... Nåja, jag har inte haft tid att undersöka alls.. kanske kan man hitta på en enkel lösning! Dörrnäsorna, jao, det syntes att dom var slitna, men så här i efterhand funderar jag om inte själva injusteringen var det vesäntligaste. Läste här på forumet att man kunde investera i nya och bli av med mycket klonkande.. så jag gjorde det. Ordinarie pris på min BMW ÅF var 114+moms. Köpte 3 st för jag tänkte att alla kan ju inte vara slut =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.