|
|
|
|---|---|
|
Håller på att ta isär motorn och försöker nolla motorn innan jag lyfter av toppen, motron har gått bra men jag har ett knackande ljud som kommer från toppen eller från motorn. Jag har hittat strecket på främre remskivan och även markeringen på blocket. Jag har försökt känna av genom hålet vid startmotorn mot svänghjulet med en "pinne" där det enligt tidigare beskrivningar här på forumet skall finnas ett hål i svänghjulet som "pinnnen" skall passa in i men jag hittar inget hål där. Har sökt på forumet men har ej fått någon tydlig förklaring, har även kollat på dieselpumpen som jag förstår man skall ha en indikatorklocka för att ställa, hur går man tillväga mer exakt för att ställa den rätt ? Var mäter man med indikatorklockan? Vad är det för diameter på pinnen som skall användas mot svänghjulet? Hoppas någon har tid/möjlighet att vägleda mig. | |
|
Finns det någon som möjligtvis kan detta? Har tänkt ta lös toppen ikväll så jag skulle gärna vilja få reda på detta innan dess. |
|
|
Hålet finns under starten mot blocket. sitter en gummiplugg i. Hål i block och s-hjul ej lika diam. klockan är för mäta pumplyftet vid inst. Det krävs även jigg till kammen vid montering då den skall timas till veven. Om ej så är dagen förstörd. Tips är att fixa en manual. Annars blir det inte roligt. Mvh JL JFG |
|
|
Hålet finns under starten mot blocket. sitter en gummiplugg i. Hål i block och s-hjul ej lika diam. klockan är för mäta pumplyftet vid inst. Det krävs även jigg till kammen vid montering då den skall timas till veven. Om ej så är dagen förstörd. Tips är att fixa en manual. Annars blir det inte roligt. Mvh JL |
|
|
Hej Johan och tack för nitt svar, jag har försökt få tag i en manual men inte lyckats, verkar ej finnas haynesmanualer till dieseln, har du något tips på var jag kan hitta en manual? |
|
|
någon som har direktare beskrivning över ovan nämnda fråga? |
|
|
Är det ingen som kan beskriva hur man nollar en dieselmotor mer i detalj? Har slkt som en besatt efter en manualjävle men det finns ju inte att uppbringa. Har nu motorn i "knäet" så nu blir det till att byta lager, ringar och kedjor, får väl ta ett snack med Englunds för att få svart på vitt hur man går tillväga. /Lasse |
|
| Det här kanske är till nytta Länk | |
|
Vart hittar man manual för detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.