|
|
|
|---|---|
| Det har varit en facelift på 7 serien men när kommer helt nya 7 serien? | |
| Tidigast 2008 och troligen 2009. | |
|
...vilket tyder på att det är en hög tid att köpa tidiga E65:or då de sjunker i pris och kommer att hålla sig moderna i flera år till! mvh don_salvatore87 |
|
|
Enda problemet med tidiga E65:or är att de ser för j*iga ut .. Bangles fulaste bil? Dock helt OK efter facelift, om man står ut med iDrive. Jag känner dock allt mer som om jag kommer att skippa en generation BMW och köra MB eller Volvo ett tag när E38:an gjort sitt .. de nuvarande modellerna känns inte rätt, då väntar jag hellre på nästa generation. Wilhelm Svenselius |
|
|
Är det bara jag som tycker att den är snyggare innan faceliften ? |
|
| Snyggare efter faceliften, helt klart. Detta trots att jag lockas av "fläskkänslan" i E65:n. Kan helt klart tänka mig att köpa en E65:a med facelift om ett par år. Men då lär väl bensinpriserna ligga på 40 kronor ... | |
|
Som sagt man vänjer sig vid designen, en silvrig E65:a med 21 tums Alpina fälgar får garanterat mig på fall, kollapå denna t ex: Länk eller denna Länk ju störra fälgar desto snyggare blir dom, men klart fronten delar jo folks åsikter... mvh don_salvatore87 |
|
| Bilder på före och efter facelift? | |
| Klart snyggare efter facelift, ändå ingen bil jag skulle köpa för utseendets skull. Har alltid gillat E38:an och tyckte E65;an var en katastrof när den kom. Har nu dock haft tillfälle att köra en 735:a i 180 mil, och har totalt omvärderat vagnen. Komforten och kvalitetskänslan är totalt överlägsen dels E38 och till och med Mercedes S-klass (W220) Att sedan bränsleförbrukningen är tilltalande låg och att man kan köpa en riktigt fin och välutrustad lågmilare för mellan 350-380 tusen gör inte saken sämre. Efter 180 mil bakom ratten tycker jag till och med att den är snygg, med eller utan facelift. Det krävs dock minst 19-tummare för att den ska se bra ut ! | |
| den är mkt snyggare i långversion..i vanligt utförande känns den för bullig men i lang version blir det perfekt | |
| Solklart snyggare INNAN faceoperationen! Nu så ser den ut som en utslätad Ford Scorpio eller nått. Innan hade den attityd men vacker, njet sovjet. Oavsett ansiktets och häckens form så kvarstår en limpformad klumpeduns. ;) Tippar att den kommer att rasa som en sten den dagen efterföljaren ser dagens ljus... | |
|
Ibland så undrar man vad folket som körde E32 och E23 tyckte om E38 när den släpptes för snart 11 år sedan... Togs den emot med öppna armar? mvh don_salvatore87 |
|
| e65 ser så mycket större ut än e38 fast den i själva verket inte är mycket större... tycker att bmw:s nästa sjua ska se ut som nåt i stil med nya s-klassen.. Den ser inte så stor o klumpig ut | |
|
"och kommer att hålla sig moderna i flera år till!" Nja..., var inte så säker på det. Faktum är att nästa 7:a lär bli helt annorlunda... Nedan från Auto Motor & Sport: "BMW:s designchef: klart för nästa revolution! Björn Bergman - 2005-03-15 Chris Bangle, omdiskuterad designchef hos BMW, förklarar att nya 3-serien sätter punkt för det nuvarande designspråket hos BMW. "Nu förbereder vi oss för nästa revolution..." De flesta har en åsikt om Chris Bangle. Bangle intervjuas i senaste numret av brittiska biltidningen Autoweek, där han förklarar att det är dags att börja om från början när nästa BMW skapas. Fråga: Är nya 3-serien slutet på en designcykel eller början på en ny? Bangle: Den avslutar den "revolution" vi började med 7-serien och som vi sedan utvecklade hos Z4, nya 5-serien, 6-serien, X3 och 1-serien. Nu startar vi blankt papper inför nästa revolution. Fråga: Varför anklagas du för förräderi mot BMW:s design? Bangle: Har ingen aning, och jag bryr mig inte. Jag har formgivit bilar i mer än 20 år och sett många tillverkare inifrån. Företagsledningen hos BMW är mer engagerad i designen än hos något annat bilföretag jag känner till. Fråga: Hur menar du då? Bangle: Jo, det är ju inte jag själv som plötsligt fått för mig att ändra inriktningen på BMW:s design. Fråga: Varför betraktades dagens 7-serie som så radikal? Bangle: Den kom för att fira bilens första 100 år och steget in i 2000-talet. Samtidigt är den större utanpå och laddad med spetsteknik. Fråga: Men den är ju inte vacker? Bangle: Ledsen om du inte gillar den. Men våra kunder tycker om den. Mycket. Vårt designuppdrdag var att skapa en bil som inte bara tilltalar 60-åringar med chaufför utan även 45-åringar som vill ha en stor bil som är dynamisk och sportig att köra. Därför behövde den dynamiska linjer. " |
|
|
Stön .. den där intervjun har man läst många gånger nu. Som sagt, man känner för att hoppa över en generation, åtminstone av 7-serien. Med en sån idiot på tongivande position vet man inte vad man ska tro om BMW av idag... dags för byte av designchef snart, ja tack. Jag håller HÅRT i min E38! Wilhelm Svenselius |
|
|
Kollade lite närmare på faceliftade sjuan idag hos BMW Solna. Hmm, jag kanske måste ändra mig. Den är ju riktigt läcker nu efter facelift. Fortfarande iDrive dock ... nu måste jag provköra den. Och Merca S-klass. Kan knappt vänta. :) Wilhelm Svenselius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.