AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.693

SAAB FOBI !

Sida 2 av 3
Visa användare
183
lier
320ia -94
Dr tinnitus
När man väl har fått kontakt med den så är det 9 gånger av 10 en vilsen hemmafru med barnstol som fått ansvaret för familjens 540i typ. Och hon sitter där i laglig fart och fattar inget.
Synd att du aldrig har fått träffa mig då hahaha
Nog e jag hemma fru med barnstol men deffenetift inte vilsen hoppas vi träffs nån gång på vägen
Ska man köra snabbt mellan två punkter som i ex. Gumball så skulle jag satsa på en 535d med 200 literstank. :-)

Flåklypa
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
CiM:
Jag för står vad du menar. Jag tyckte bara att du framställde 330:in lite överdrivet. Visst går dom bra men det är inga raketer direkt. Har liknande raktfram prestanda som 9-5 aero, 9-3 aero, X40 T4, S60 T5 mm...
En 330? Körde jämt med en sån då jag hade en 9000 T16 -85 :)

Fick behålla Saaben i 2v, sen stal nån den. Har gått en vecka nu!
Jag har full förståelse för att BMWförare blir utmanade till race hela tiden. Jag brukar själv aldrig (så långt det går) låta en BMW dra ifrån, det går bara inte. Visst är det barnsligt men då det kommer en kepsnisse i en toksänkt 525 från -92 är det klart man vill visa att man är snabbare.

Antagligen har det med många BMW-förares mentalitet att göra; "Polaren har en 360 Modena och jag en sänkt 520 -91, han drar mig i starten men på toppfarten har han ingen chans osv".

Det ser man ju på alla diskusioner i 5-serie forumet, det var ju inte så länge sedan det pratades om toppfarter och de flesta hade kört långt över vad bilen ska göra enligt specen, och detta trots att det satt fyra personer i bilen! Wow!
Haha kepsnisse i toksänkt 525.Låter nästan som det skulle kunna vara jag.Fast min är 91a.Fast jag känner begränsningarna på bilen så jag brukar inte utmana bilar som jag vet går snabbare än min.Vet ju att det finns många hastighetsmätar mytomaner och dom värsta av verkar köra volvo 240.Har sett när brorsan varit inne på svenska 240 klubbens forum att det finns folk som kört 250km/h med sin orginal 240dl och rastat massa bmw s hit och dit
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
haha jodu sånna finns.. Och jag håller med alla ovanstående om att måånga vill tävla mot en BMW, har hänt mig många gånger, kasnke också för att bilen ser ut att gå och även lätter som att den går mkt mer ön den egentligen gör. =)

DTM system och rak 6a ;)
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
CiM: Det går att köra fort med Saab också, kräver dock rätt man vid ratten. Jag medger att BMW:n är trevligare att handskas med i kurvorna.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Har just köpt en Saab 9-5 2,3T med 170hk som vinterbil. Bilen är maxsänkt och går väl ganska skapligt och piggt.
Men i höga farter på motorväg säger jag bara; ojojojoj!!!! Vilken båt! Äckligare bil får man leta efter! Bilen skumpar upp och ner i dämpningen vid minsta ojämnhet i vägen, kan lova er att man passar sig för att ligga över hastighetsbegränsningen!!!
Nog för att Saabar är kända för o vara pigga och ha en skön turboknuff (om man gillar detta) men ordet "väghållning" verkar vara ett minst sagt okänt begrepp för ingenjörerna i Trollhättan....
SAAB = Sälj Aset Annars Byt !
Rolex.
Ett råd. Byt bakdämparna, dom brukar ta slut fort och symptomen blir då precis som du beskriver. Min Aero var likadan.

Flåklypa
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Rolex.

Ärligt talat så tror jag du överdriver grovt.

Jag har kört massor med SAAB:ar av alla kalibrar, och så dåliga som du basunerar ut är de absolut inte.

I ditt fall kan man ju allvarligt fundera på vad "maxsänkt" innebär?

Maxsänkt brukar ytterst sällan vara bra för väghållning för färd på vanliga vägar, oavsett om det handlar om BMW eller SAAB, eller valfri bil.

Det är inte ovanligt att bilen blir just låg och snygg, och kanske känns lite sportigare i vissa lägen, men som egentligen har fått klart sämre väghållning då dämpare fjädrar och annat inte är anpassat för varandra.

Givetvis är en snik 170 Hk 9-5 en av de softare modellerna, men även helt original så är det om än mer åt det komfortabla hållet inga problem att smiska på rätt ordentligt på vägarna, om bilens dämpare bussningar och fjädrar inte är slitna.

I alla tester som 9-5 har varit med i så har den aldrig vad jag vet fått omdömmen att den har värdelös väghållning. De snällare modellerna har fått bra omdömen med riktning åt det komfortabla hållet, de vassare modellerna mer "mitt i skalan" utan att kallas riktigt sportiga för de är ju fortfarande i första hand familjebilar och inte riktade mot M5 typ.

Dr Tinnitus
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Här är en man som rejsade med en kompis på Värmdövägen...........

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Glömde länken Länk

Mats
BMW CS #5847
hoppas vi träffas på nån banträff någongång så ska vi rejsa bmw ägare, det är väl dumt att rejsa på allmän väg brukar ju inte bli samma förutsättningar för någon av parterna..... mvh og 900aero t16
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
banträff, jag ställer gärna upp. Har du några förslag?
vi får nog vänta till 06, anderstorp har ju haft körning nästan varannan onsdag hela sommarn, hoppas på lika mkt körning 06 som det blev 05
No
5.161
Nockenwelle
Jo, nog får vi vänta till nästa år tyvärr. Lägg gärna in en tråd framemot vårkanten.
fi
28
fisherman
z3 1.9 -96
Oj vilken snabb vändning tråden fick !!!!!!!!!!
Från omdömeslöst rejsande på allmän väg bland oskyldiga medtarfikanter
till organiserade banträffar. Bra grabbar, det kanske finns hopp trots allt.

Var rädda om er därute och kör försiktigt.

Ha det !
No
5.161
Nockenwelle
På landsväg är det hård körning som gäller, men "flat out" blir det bara på bana.
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Det är samma problem om man kör en gammal skitbil. Kör sträckan Göteborg-Lund med en vit mazda 323 -90 ibland, och det spelar ingen roll hur fort man kör, så fort man kört om en nyare bil så kommer samma bil farande och lägger sig sedan framför i 110... Ska man slippa problemet så får man skaffa en v70 eller passat kombi så man inte sticker ut åt något håll...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.