AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
624

528i Touring-97

Pe
8
Peter J
518i Touring -94
Har hittat en fin 528iT-97 7000mil sv.såld som jag är sugen på, någon som har några erfarenheter att dela med sig av?
Vigrid
En herlig bil! Har samme men en 98 modell. Pass på støtdempere foran/bak og bremseklosser/skiver som du sikkert må bytte om litt hvis det ikke allerede er gjort. Bremseklosser/skiver på disse bilene er mildt sagt dårlige og iflg BMW Norge må det påberegnes å bytte hver 60.000km. Jeg byttet alt på 100.000km. På biler med manuelle gir holder de noe lenger......
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Angående bromsklossslitage så beror det på var man kör tydligen i Norge kan jag tänka mig att bromsslitaget är bra mycket högre.Något mer backar kanske??
Min 528 rullat 6400 mil minst hälften kvar,
(vem har råd att bromsa när bensinen är så dyr)

MVH
Hasso
Ev
18
Evil_Jocke
528iA Touring -97
Jag köpte min 528 för typ 4 månader sen...Bilen är helt underbar!!! Hade en fet M3 E36:a förut, men kunde inte ha den kvar..=( Men det är väldigt bra komfort i E39:an. Går som på räls! Lite mer klass...
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Jag har en 528iT -97 som jag har ägt i tre månader. Den är importerad från Tyskland 98 och har idag gått 14300 mil, jag är ägare nummer 3. Det är som sagt en härlig bil att köra, du kommer att bli bortskämd på den punkten. Däremot finns det vissa saker som man får se upp med. Min bil ska in för byte av ABS-sensor på onsdag. Detta är inte ovanligt på vinterhalvåret. Fukt och salt skadar givarna och då är det byte som gäller, 2000 - 4000 kr kostar det. Det finns också mycket elektronik i bilen och även om allting känns gediget så, håll i er nu alla BMW-frälsta, håller det inte lika bra kvalitet som i japanska bilar. Sträng kyla kan medföra spökande dörrlås, nivåreglering bland annat. Är du ute efter ett transportverktyg som skall ta dig från punkt A till punkt B så billigt som möjligt, välj en Toyota. Skall du ha roligt och bekvämt därimellan, med andra ord om du gillar bilkörning, välj en BMW.

Micke
Bi
92
Bianchi
525iT-92, 525i-88, 540iAT-98
Glöm inte att kolla om det finns rost i bakluckan. Har idag fått en ny baklucka av BMW på garantin. Den gamla var faktiskt ganska rostig och vissa delar kraftigt oxiderade. Upptäckte inte detta förrän jag hade isär bakluckan för att laga c-låset. Tycker att BMW har varit generösa med rostskyddsgarantin med tanke på att bilen är en import utan dokumenterad service. Förutom detta är det en fantastisk bil att köra. Har en 540iT -97 med steptronic. Den lådan skall du välja om du har möjlighet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.