|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Varför inte skippa både metallic och utökad klimat. Finns ju mycket att välja på i listan (i samma prisklass)... BMW 523i Touring Extrautrustning Ljudprogram CD-växlare för 6 CD, i handskfacket 4200kr Förberedelse för BMW CD-växlare, inkl kabeldragning 600kr HiFi högtalarsystem, 10 högtalare, 180 W 5600kr Hörlurar bak (vid Interiörlister Aluminium finslipad ingår även två 12-voltsuttag) 3000kr Radio BMW Professional 4 x 25 W, CD-spelare med MP3-uppspelning, dubbla mottagare, digitala trafikmeddelanden, dynamiskt stationsminne, kortvåg 4200kr Tillbehör Adaptiv kurvbelysning, strålkastarna vrids i körriktningen beroende på hastighet, rattutslag och girhastighet (endast med Xenonstrålkastare) 4500kr Airbags: - Sidoairbags för baksätespassagerare 2900kr Armstöd fram, skjutbart med två förvaringsfack, det ena tempererat 1900kr Baklucka med elektrohydraulisk komfortöppning/-stängning, fjärrstyrd öppning, öppningshöjd ställbar i 5 steg 6500kr Barnstolsfästen ISOFIX, på passagerarplatsen fram inkl passagerarairbag urkopplingsbar med nyckel 800kr Belysning, utökad, utvändigt för backspeglar och dörrhandtag, invändigt under instrumentpanel, vid bakdörrar och i bagageutrymmet 2700kr Dragkrok med avtagbar kula 8600kr Dryckeshållare fram 600kr Farthållare, reglage på rattstången 2600kr Fälgar: - Lättmetallfälg Dubbeleker 116, 17 tum, inkl däck med nödgångsegenskaper 7500kr Fälgar: - Lättmetallfälg Stjärneker 115, 16 tum 1000kr Fälgar: - Lättmetallfälg Stjärneker 138, 17 tum, inkl däck med nödgångsegenskaper 7500kr Förvaringspaket inkl förvaringsfack med flexibel inredning under bagagerummets golv, 2 krokar för t ex shoppingkassar, förvaringsnät till vänster, spännband 2800kr Garageportsöppnare, universell (endast med automatiskt avbländande innerbackspegel) 2400kr Golvmattor i velour 1600kr Grön överkant på vindrutan (ej med Head-Up Display) 600kr Helljusassistent, automatisk avbländning vid möte i mörker 1500kr Inner- och ytterbackspeglar automatiskt avbländande, inkl infällningsfunktion för ytterbackspeglarna 5200kr Innerbackspegel, automatiskt avbländande 1700kr Innertak i Antracit 3700kr Interiörlister Alu Cube Pure 3500kr Interiörlister Aluminium finslipad 3500kr Klimatautomatik med utökad funktion, inkl separata temperaturzoner höger/vänster, tempererad ventilation bak, automatisk recirkulation (AUC), solsensor, imsensor, restvärmefunktion, tempererat förvaringsfack i mittkonsol, färddator med utökade funktioner, skjutbart armstöd fram 8000kr Klädsel: - Sensatec 2900kr Klädsel: - Tyg/läderkombination (endast med Sportstolar) 8300kr Larmsystem med fjärrkontroll 4600kr Metalliclackering 8400kr Modellbeteckning på bakluckan utgår 0kr Parkeringsdistanskontroll (PDC), fram och bak 8400kr Ratt: - Eluppvärmd 2000kr Ratt: - Lädersportratt 1000kr Ratt: - M Lädersportratt 2000kr Reservhjul, kompakt utförande (medföljer standardhjulen för alla modeller, tillval vid däck med nödgångsegenskaper) 1000kr Rökarpaket, askkopp(ar) och cigarettändare 0kr Röststyrning av navigation Professional, Check-Control och radio 4200kr Shadowline högglans; sidoramslister och fönsterlister i svart högglans 4200kr Shadowline, sidoramslister och fönsterlister i svart 2100kr Skidsäck 2400kr Solskyddsgardiner för fönster i bakdörrar, manuella 1900kr Solskyddsrutor bak (från bakdörrarna och bakåt) 3500kr Sportchassi 3900kr Stolar: - Aktiv justering av ryggstödsbredd fram, dynamiskt beroende av sidkrafterna (endast med Komfortstol) 8800kr Stolar: - Sportstolar för förare och passagerare 5900kr Stolar: - Stolsvärme bak 3900kr Stolar: - Svankstöd för förare och framsätespassagerare, elektriskt inställbart 3700kr Takreling 2600kr Telefonförberedelse för Bluetooth-telefon, inkl handsfree, laddningsmöjlighet och antenn 8100kr Telefonförberedelse inkl antenn och handsfree 2700kr Xenonstrålkastare för hel- och halvljus, inkl automatisk ljusviddreglering 8000kr Ädelträutförande Kärnlönn Antracit högglans, inkl två 12-voltsuttag i mittkonsol bak 5000kr Ädelträutförande Poppel ådrad brun högglans, inkl två 12-voltsuttag i mittkonsol bak 5000kr Ädelträutförande Poppel ådrad ljus högglans, inkl två 12-voltsuttag i mittkonsol bak 5000kr /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Jag håller med Kalle! Ta sportstolar i stället för metallic eller klima! Eller köp en e90:) /Fredrik |
|
| Jag skulle välja en ljus metalliclack och skippa utökad klima. Jag hade standard kliman i min förra E60 och upplevde inga brister i den. Har också haft en stor kombi i solid svart lack och det var inge kul alls. Dammig och skitig direkt och dessutom väldigt repkänslig trots att jag aldrig maskintvättade den. Kändes väldigt snabbt begagnad. Den är lite jobb med att ofta handtvätta en stor kombi | |
| Oops, sista meningen får nog omformuleras till: >> Det är en hel del jobb med att ofta behövahand tvätta en stor kombi | |
|
Utökad Klima får bli min röst. Alternativt ett vassare stereosystem(Hifi) då standardsystemet är allt annat än väl ljudande. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Självklart kan du sätta på ett lackskydd på en ny bil det är ju ett skydd,men satsa på ett bra märke har egen recond firma vi kör med silver seal ett mkt bra skydd som håller minst ett år så då sliter du inte på lacken.Så mitt råd är satsa på kliman å använd ett bra lackskydd kostar en slant en gång per år men det lönar sig det lovar jag dig |
|
|
BeanBagBob: Har du barn så skulle ett: DVD Deluxepaket, BMW 5-serie 2 st Sony bildskärmar 6,5” inbyggda i nackkudden fram 2 st trådlösa hörlurar Sony Playstation 2 Ordinarie pris 16.900 kr Prisfördel: 13.000 kr Du betalar endast 3.900 kr Länk Sitta fint... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Min förra Bmw var svart solid lack och idag har jag svart metallic. Tycker inte det skiljer så mycket och det är absolut inte värt 8000kr. Jag skulle ta sportstolarna. Du kommer tacka dig själv den dagen du ska köra 50mil och inte hinner stanna varje kvart och sträcka på dig. | |
| Varför välja? Kan du inte lyckas få med det ändå? Verkar tungt om du inte skulle kunna få med båda som "bonus" på en tjänstebil? | |
| Sportstolarna gör bilen mera eftertraktad på beg marknaden, lika så en riktigt snygg och eftersökt färg. Utökad klima får man inte en spänn för, fast om det nu är företagets pengar så spelar det kanske mindre roll. ;) | |
|
Jag skulle nog vilja säga att bilar utan utökad klima är iskalla. Har du sett reglagen till standardkliman? De ser ut som på en Ford Fiesta. /M Min bil: Länk |
|
| Samtliga reglage till E60 ser väl ut som en Ford fiesta. ;) Jasså, utökad klima betyder ACC typ? Standard är en handjagad manuell AC??? | |
|
Nej, den vanliga kliman är också ACC men det är tre svarta plastvred (temp, distribution och fläkt) istället för de tre snygga metallmålade vreden som sitter på 99% av alla e60. /M Min bil: Länk |
|
|
BeanBagBob: Vad blev beslutet? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Har fortfarande inte beslutat mig... Idag lutar jag åt Svart II med DVD deluxe paket. Någon som vet om det finns en bild på nätet på DVD paketet (har hittat bild på DVD paketet som finns som tillval i "Individual", men det kostar drygt 70000 så det kan väl inte vara samma...)? Om det blir Svart II så antar jag att jag måste lackkonservera. Jag fick ett pris på BMW på 3000 kr. Stämmer det tror ni (för en 5-serie touring)? Gör BMW själva lackkonserveringen eller lägger de ut det på en partner? Bob |
|
|
Varför lackkonservera en tjänstebil? Du ska väl byta om tre år? Bara att tunneltvätta och köra;-) Arbetsgivaren står väl för tvättkostnaden? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Jag skulle välja utökad klima om jag bodde i öknen och den gav högre effekt. Jag kör med standardkliman... | |
|
Udo; för att det är en tjänstebil, behöver väl den inte vara misskött, jag fick mitt jobb att lackbehandla våran allmännatjänstebil, en Volvo V70 140-02. Mvh Stephan |
|
|
BeanBagBob: Har du beslutat dig? Stephan735i: Är det likhetstecken mellan att inte lackbehandla och misskött? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Udo; Nej det är det inte "men en så pass dyr/fin bil som 523i bör absolut lackbehandlas, enligt mig" många tjänstebilsförare struntar fullständigt i vilket skicket är på bilen, då är det glädjande att det finns förare som bryr sig, ditt inlägg låg mer i linje strunta i bilen, ledsen om jag missuppfattade dig. Personligen kör jag aldrig in en bil i maskintvätt, oavsett ålder, i stället gäller handtvätt, torkar även torrt/vaxar på insidan av dörrarna, en bil ska vara fin även om den är 30år gammal med 50000mil, då gäller det att sköta den från början, jag har sett alltför många halvgamla bilar, som det inte är någon mening att vårda, på grund av misskötsel av tidigare ägare, därför går jag fram lite hårt, no offence. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.