|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det finns många trådar om olika 530:s värde men nästan alla verkar handla om mer eller mindre tveksamma ex. Jag tror att jag har hittat en stabil bil: Uttagen 5/01 med en tidigare ägare född 1950. Snart 13700 fullservade mil. Samma auktoriserade bmw-återförsäljare som säljer idag har servat hela vägen. -Silvermetallic -Svart skinn med värme, elstyrda stolar med minne för föraren -DSC III -Bensinvärmare -Multifunktionsratt -Glaslucka -PDC -Xenon -Radio BMW Business (basvariant eller?) -Garanti 1 år mm Utgå ifrån att den är i gott skick, mycket gott enligt säljaren, utan defekter. Jag har talat med säljaren som faxat upp bok+brief, allt i ordning. Han återkommer med mer detaljer under dagen. Vad ska jag max betala idag? Jag kommer säkerligen vilja sälja innan våren med kanske 14500+ mil på mätaren, vad får jag max ut då tror ni? Mvh Erik, Skälby | |
|
Komplettering, jag har nu fått en mer ingående beskrivning. Som väntat stenskott i fronten och någon mindre repa/repor på taket. I övrigt i mycket gott skick. Invändigt också mycket fin. Sommardäck i OK skick på radial 48. Bromsar nya runt om vid 10700 mil. All ska fungera inklusive klima och bensinvärmare. Jag får den för 13900 Euro utan garanti, 448 Euro extra med garanti. Synpunkter mottages tacksamt. Mvh Erik, Skälby |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Tycker det låter som ett mycket bra pris för den bilen. Fin färgkombination. Något snålutrustad för att vara tysk, men välutrustad i jämförelse med svensksålt. Kolla bara så att det är klimator och inte bara klima i den. Tysken skiljer på detta genom benämningarna "Klimaanlage" och "Klimaautomatik". mvh Johan |
|
Bensinvärmare är inte direkt vanligtm klart coolt. Håller med Johan, bra pris. Om man kollar schwacke är verkar den vara utrustad med "businesspaket" skulle jag tro. Bekymmret för dig om du vill sälja relativt snabbt är nog att vara beredd på att det inte går enkelt. Massor av BMW till salu i kombination med kinkiga köpare samt att milskräcken är ganska utbredd. Vill dock önska dig lycka till! |
|
|
Tycker också att priset är helt ok för att vara hos en BMW-handlare. Som sagts mindre utrustning än många andra tysksålda men ändå det nödvändigaste och lite till. Bensinvärmare är kalas och något som jag saknar nu när det börjar krypa neråt 0 på morgonen. ___ //Ulf |
|
|
På vilket sätt är den snålt utrustad? Som jag ser det saknas bara navi för att bli "fullutrustad". Steptronic eller manuell är upp till varje köpare. Jag personligen tittar nuförtiden endast på automatare. 150' körklar i Sverige är ett bra pris, men inget "once-in-a-lifetime-price". Nästa år och med 14,5'-15' mil bör du kunna få ut minst 140-145'. Mvh Marin |
|
|
Själv tycker jag att den är välutrustad. Dock är nog den generella åsikten bland BMWaspiranter att utrustningsnivån är ok, men mer är att önska. Behöver jag förklara mer varför värdeminskningen är så stor på BMW... |
|
|
Marin: visst har du rätt i att det inte är så mycket som saknas utrustningsmässigt. Han lär också kunna ha den hemma för dryga 140' däremot så tror jag det blir svårt att få ut 140-145' till våren med 15' mil på mätare. Gissar mer åt 130-135' vilke ändå får ses som ok med tanke på vad han skulle få betala. ___ //Ulf |
|
ehh, välutrustad? saknas: sport eller komfortstolar CD-spelare navi TV-funktion hifi-system eller hifi DSP rails telefon klimakomfortruta aut avbländbara speglar automatlåda vita blinkers 17" sportchassi shadowline elbaklucka aerodynamikpaket nivåreglering rollo i bakdörrar sportratt färddator + en del specialplock. så inte är den välutrustad! mot en svensksåld så har den bensinvärmaren, glaslucka, PDC och elstolar som inte var standard. å andra sidan hade de svensksålda vita blinkers och rails som standard. men det är inget fel på bilen, jag skulle gärna åka runt i den, men den är inte välutrustad. mvh Johan |
|
Känns som att bilarna på mobile inte riktigt hängt med ned i pris jmf mot denna. |
|
|
Hej, Tack för alla svar, kul! Jag skrev bara ner den enligt mitt tycke, ur värderingssynpunkt, viktigaste utrustningen men här är en mer komplett lista: Dynamische Stabilitäts Control III (DSC), Klimaautomatik, Leder, Glasdach elektrisch, Xenon-Licht, Niveauregulierung, Bordcomputer, Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer, Park Distance Control (PDC), Armauflage vorn, Multifunktion für Lenkrad, Nebelscheinwerfer, Sitzverstellung elektrisch mit Memory für Fahrersitz, Autotelefon mit schnurlosem Hörer, Exclusivpaket, Businesspaket, Standheizung, Servotronic, Radio BMW Business, Leichtmetallräder Radialspeiche 48, Steptronic, Seitenairbag für Fondpassagiere, Innenspiegel automatisch abblendend, Innen- und Aussenspiegel automatisch abblendend, Scheinwerfer-Waschanlage mit Intensivreinigung für Frontscheibe, Sonnenschutzrollo für hintere Türseitenscheiben, mechanisch, Universal-Garagentoröffner, Fußmatten in Velours, metallic, Anti-Blockier-System ABS, Elektrische Fensterheber //Erik |
|
|
jag tycker iaf. att den har mycket bra utrusning. Skulle själv tänka mig att ha den som slit o släng bil *s* Navi kan ja klara mig utan men sportpaketet (stolar, chassie oc M-ratt) hade inte varit fel......men då hade den knappast kostat 13,9' //Marin |
|
|
Hallå, Min säljare meddelade precis att en kollega på firman hade sålt bilen idag. Det var flera sjuka på firman med mycket att göra och kollegan hade inte blivit informerad om hur långt våra förhandlingar var gångna och trodde bilen var "fri" fortfarande. Säljaren bad om ursäkt flera gånger och skämdes verkligen. För att strö lite salt i såren förklarade säljaren att priset 13900 var inklusive ett års Europlus, inte exklusive som han först sagt. En av firmans damer hade dessutom lagt in annonsen med 1000 Euro för lågt pris men det skulle inte drabba kunden... Det kändes som en stabil bil till rätt pris men jakten får gå vidare. Först med stålar vinner, svårare är det inte även om det var snopet. Jag måste sluta mitt dagtidsjobb så jag får bättre tid till bilaffärer. Stort tack för ert engagemang, jag önskar den som hann först lycka till! Mvh Erik, Skälby |
|
håller nu med om att den var mycket välutrustad. priset var väldigt bra, speciellt med den utrustingen. tyvärr går dessa bilar ofta inom 24 timmar, så det gäller att vara snabb och krita på. det duger inte att tveka, tyvärr. jag har missat ett par klipp genom att vela över natten.... mvh Johan |
|
Otur där. Håller med Johan. När en BMW-återförsäljare har ett bra objekt är det bara att skynda på vilket jag var vid köpet av min förra bil. Jag ringde på den direkt, skrev på kontrakt dagen efter den lades ut och hämtade den inom 7 dagar. De riktigt intressanta objekten med suverän servicehistorik är det bara att köpa snabbt och utan prut. Glöm dock inte att räkna med alla kostnader vid kalkylen. Resa, uppehälle, tyska administrativa avgifter, försäkring resan hem, och de kostnader som tillkommer här. Ofta saknar bilarna riktiga vinterdäck, vilka ju inte heller är gratis. Det kanske lät pretentiöst, jag har bara hämtat hem två bilar fråb BMW med Euro+ som jag behållit i ett år var, det finns nog många här som har långt bättre kunskaper. Mvh Mikael |
|
|
oops såg nu att jag startade en gammal tråd på nytt. My bad. :) Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.