|
|
|
|---|---|
|
Har kört utan glykol men nu dom senaste dagarna har jag inte vågat starta bilen för att temperaturen legat kring 0-gradigt. Så igår kväll tippade jag i 1 och ½ liter glykol och lät bilen stå under natten. Idag på eftermiddagen startade jag bilen (var kring 10-11 plus grader ute) och den startade men går mycket ojämt på tomgång. Efter ett tag började den hosta för att tillslut dö. Tänkte att det kanske kunder vara en ispropp så jag tippade i k-sprit, väntade en timme. Startade igen men bilen går fortfarande mycket ojämnt på tomgång och dör efter en stund. Provade att starta men så fort motorn går igång så dör den direkt. Kan det vara någonting som frusit i motorn? Eller något annat problem? Ska ut och skruva ur stiften och se hur de ser ut och göra ett komptest imorgon. Tack på förhand. | |
|
Kolla efter fukt i fördelarlock och vid Lmm och tomgångsmotor när du ändå har glöden uppe. //BMW-Kimmo |
|
|
Olja i kylarvattnet, eller kylarvatten i oljan? Med tanke på att det inte har varit SÅ kallt ute dom senaste dagarna så är det nog ingen risk att det har frusit. Hade du lite, eller ingen glykol alls i motorn? Wanna know how it feels to Die? Touch my car, and you WILL find out! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.