AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.332

Fin M5 Touring! Någon som vet något !

Sida 1 av 2
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Länk

svavelvinter
ser riktigt fin ut måste jag säga, med tanke på att touringvarianten inte finns nyare karosser lär dom hålla sig bra i pris
Usch breddade m3 fälgar på en m5 touring suck, sen allt det andra som måste åtgärdas, inte värd pengarna pruta. Sen vet ju alla hur det är med chippade m5 or !!! Nej snälla .........ORGINAL SKA DET VARA !!!!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Pimpen: Hur är det med alla chippade M5:or?
Dom går sönder till slut !!! Har du kvar min gamla ???
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Ser som sagt fin ut, sen om fälgar är snygga eller inte -so what-.
Bilmodellen i fråga är ju en ovanlig värsting som ju alltid är kul att se.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Har läst åtskilliga gånger om m5or som rasat då dom chippats !!!!
Ser bra ut på bild, men har 95:ans front vilket i min värld betyder att bilen har varit krockskadad.

Att den har fel fälgar och vita blinkers är inte livsfarligt, går ju att återställa till vettig penning. Att den däremot är "chippad" är desto tristare.

Priset är OK, men det är ändå ingen bil jag skulle köpa.

Mvh,
Kalle
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Pimpen: Ja, den lever!
Kane: kul att höra får komma och titta på den nån gång, har saknat den faktist ha det bra ////Marc
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Kalle Hansen@ XXX 333 > vilken kan det vara ??
visst ser den bra ut på bild, nästan FÖR bra, omlackat ? även 'kontrast-lackeringen' ser inte -original- ut, ser mer ut som 'sterlingsilber' än 'granitsilber', smaksak > men sen var det det där med -original- ;)
-
M60-front och annan 'kontrastlack' fanns ju som 'tillval', i och för sig -
få se -vilken- M5touring detta är ??? är det någon som känner till bilen ??

M5touring register
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Reg.nr. FDF333, kolla själva med BMW vilken utrustning den hade från fabrik...ska inte kosta nåt!

Min Bil - Länk
m5toureg,

Har du någon uppfattning om hur många M5 Touring som beställdes med tillvalet "M60-front"? Kan ju inte ha varit många? Eller ska jag ta och käka upp min gamla teori (bred front=krockskadad) igen? :)

Mvh,
Kalle
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
"Pimpen" hur menar du med chippade M5 går sönder
vad går sönder så att man vet vad man ska kolla efter??
Mr_mad,

Inte mycket att kolla efter. Det vanligaste är att chippet ställer om tändkurvor osv. så att motorn tar stryk och bryts ned stegvis, alternativt att hela s***n rasar totalt en vacker dag, utan förvarning.

Mvh,
Kalle
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
e34briliant@ skall det inte vara 'brillant' istället ??;);)
-
jo, nu har jag också hittat den och den är faktiskt rätt
väl utrustat från fabriken, den har dessutom en -'Sonderlack'- samt även -'Standheizung'- som borde vara en rätt så viktig uppgift för en bil som skall säljas i Sverige, ett rätt sällsynt tillvals-alternativt förmodligen inte minst pga tilläggspriset, (vet ägaren inte om att bilen har 'Standheizung' eller har han bara glömd att nämna det ?), kontrastfärgen från fabrik var 'granitsilber-met. 237' - utöver den rätt långa listen med extra-utrustningar från fabrik så har bilen även en 'Individual-utrustning', tyvärr kan jag inte se vad den består av eftersom jag saknar 'individual'-uppgifterna på just denna bil -
(det KAN handlar om allt från en enkel liten sak till i princip vad som helst, det KAN t.ex. vara M60/V8-fronten, faktiskt )

M5touring register
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Kalle Hansen@
din teori är nog bra att ha eftersom det finns säkert fler ombyggda bilar
än sådana som hade M60-fronten som tillval ;) -
men det finns alltså ett antal även om det inte är SÅ många -
(trots att jag säkert har fler 'individual-uppgifter' till M5touringar än vad BMW
numera själva säger att de ha så saknar jag dessa tyvärr på några få, den här bilen är en av de, 'sorry')

M5touring register
Mr_ mad: Köp en originalbil... Jag har själv ägt 2 stycken M5 e34or, båda 100 % original!! Det funkar bäst i längden. Mitt råd är att du struntar i denna bil.
MVH Marc.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har har sett ett flertal chippad M5 (3,8) gått sönder. Det är ingen trevlig syn! Låg bakom en chippad M5 3,8 som gick jämt med min fars 735iA E32. Den hade tappat mycket effekt samt blårök duktigt. Efter att BMW hade plockat ner motorn på den så fick jag veta att en kolv har smällt.

Nej, chip är varken bra för M5 3,6 eller 3,8, men det är ju upp till ägaren att avgöra vad de vill ha för trim till bilen (om man nu kan kalla de få hk:s för det).

//Schnitzer

[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Kalle Hansen:

Själv bytte jag front på min 328 e36 -96, till -97'ans front för jag tyckte den var snyggare inte för att den var krockad. Tror så kan vara fallet på många E34'or oxå...
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
"Toppfart på närmare 300km/h", hehe det var optimistiskt, iofs så är väl toppfarten iaf närmare 300 än 200 om man ser det så.
Snabb kombibil i all ära, men ovanlig kombibil borde han trycka mer på, jag tycker det är helskumt att det är så få svenska M5t-ägare som vet om antalet tillverkade (891 st). Den här säljaren verkar inte heller ha nån koll, men bilen är enligt uppgift servad ordentligt och det är ju huvudsaken. Vinterdäck får åtminstone mig att rysa, kolla efter rost, NOGA! De E34 M5:or jag sett som rullat mer än en svensk vinter har varit riktiga rostholkar i dörrar (insida + utsida), skuffluckans nedre kant, vid tanklocket, i huvens främre kant, framskärmskanterna mm. Priset är ju mycket bra dock, då får man acceptera några fläckar kanske.

m5toureg: går det inte att få någon på M att rota fram Individualdatan på den? "Gubben i källaren" =)

-M5 E34 Limousine register Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.