AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
619

Har någon en bild på en original vattenpump till M5 E34?

Har nyligen inhandlat vattenpump samt termostat som skall bytas under vintern i förebyggande syfte. Delarna har inhandlats hos autoexperten. Pumpen ser "fin" ut inga grader eller liknande (tillverkad av Graf, www.graf.it), termostaten tillverkad av Vernet (www.vernet.fr).
Termostaten är jag säker på att den passar men det är värre med vattenpumpen, pumpen ser ut så här: Länk. När jag sedan tittar på realoem.com så ser den inte ut att passa för fem öre...Nån som har bild på hur pumpen ser ut till M5 E34?
Ni som undrar varför jag INTE köpte original är endast för att original-termostaten (Wahler, som för övrigt finns att få tag på hos autoexperten för 420kr istället för 950kr på BMW, dock fanns artikeln ej att tillgå så den var ersatt av Vernet-termostaten), och eftersom de även påstod sig ha vattenpump till min bil köpte jag allt på samma ställe, allt-som-allt till halva priset så att säg). Men vattenpumpen ser ju inte ut o passa alls...

Tacksam för svar.

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Hej Dawwe!

Kan inte tänka mig att den pumpen passar, i nedanstående länk finns en dålig bild på hur pumpen ser ut på en 3,8:a.

Länk

Som du ser på bilden i länken är inte ens pumpen lik den du länkade till.

Mvh. Bjarre
Bjarre: Ändå trippel-dubbel kolla jag med killen i kassan o jodå den skulle passa sa han. Var redan skeptisk när jag såg pumpen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.