|
|
|
|---|---|
|
Hej, har lackat bakluckan. I vanlig ordning grundfärg+originalkulör+klarlack. Problemet är att denna gång blev det flammigt, vad göra? kan man applicera mer klarlack eller måste man slipa ner? Hur ska temperaturförhållandena vara, torktider, antal lager klarlack? | |
bustorp |
Har du sprutat ojämnt så att metallicen ligger ojämnt? I s f är det nog bara att göra om...... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| Det viktigaste e underarbetet. Så det är nog bara att slipa ner och börja om från början. | |
|
Du har lagt färgen ojämt , det enda som går att göra är att matta ned med 500 el 600 korn torrslip o lacka om. Prova att sänka trycket litegrann sista vändan o dimma 2 snabba vändor. det brukar funka. det har inget med klarlacken att göra. //Jocke |
|
| jocke7718, problemet är att jag kör med sprayburk ! | |
|
Herregud....sprayburk en hel baklucka?? kan tänka mig resultatet! Då kan du inte göra nåt åt det, det kommer ganska säkert att bli likadant om du gör om den med sprayburk. Slipa bort all sprayfärg o åk till nån som kan lacka den med spruta åt dig. sprayburk kan funka på väldigt små ställen och på gammelbilar, En bmw måste ha kärlek och det får du inte ur sprayburk :) //jocke |
|
| E21an är gammelbil med dessutom dålig lack på samt rostig baklucka. Grejen är att jag har tidigare lackerat om detaljer, bla en hel BBS frontspoiler, jättestor, och resultatet blev helt perfekt så jag undrar varför det gick snett nu? | |
bustorp |
För att en spoiler inte har så mycket plana ytor att du kan se dina misstag på samma sätt som 1,5 kvm slät plåt på iögonfallande nivå. Små ytor kräver inte den täckningen o precisionen som stora ytor gör. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| hm okej, underdelen av dörren gick dock bra, dvs från list och ner! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.