AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.230

Klonk och knarr e39

km
11
kmo
523iA-97
Hej!
Har ett klonk och knarrande ljud höger fram. Har bytt stabilisatorstag höger fram, blev tyst i tre dar. Är nu tillbaka och hörs väldigt bra om man lyfter i skärmkanten eller trycker hårt neråt. Hörs annars mest i låg hastighet. Har läst mycket på forumet men inte hittat mitt fel än. Verkar komma högt upp från fjäderbenet.Fjäderbenslagring? Stöt, fjäder?? Allt verkar fräscht...
Mvh kmo

Hygglo
Hej .....
Min farsa har syndat o´ch köpte en audi!
Den bötjade knarra och klonke i fjädringen när han bytt drivaxlar....
man påstog att fjädern hade vridir sig i "skålen" och efter lite smörja i "skålen " blev det bättre.....prova att ha i lite krýp fett i fjäderingsskålarna..så kanse det blir bra...
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Hade ner mina fjäderben i våras och märkte att fjäderbenslagringen på ena sidan var sliten men bytte den inte för inte så lätt att få tag i en sådan på lörda kväll och bilen behövdes dan därpå,har nu en litet klonk när jag kör sakta på t.ex ojämn grusväg osv.Kanske inte är orsaken till klonket men skriver det iallafall för ljudet kommer från den sidan lagringen är sliten på.

mvh
km
11
kmo
523iA-97
Du hade helt rätt Hygglo. Blev tyst efter lite smörjning. Kan höra nåt litet klonk ibland, är väl förmodligen lagringen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.