AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.157

Bilder: BMW M5 (E60)

Fo
88
ForesT
BMW 135i -08
Fick äran att provköra en M5, men det var inte lätt att provköra o njuta samtidigt som man ville få lite schyssta bilder på 20 minuter :)
Här är resultatet iaf:

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Mina senaste bilder: Länk
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Kan tänka att det var jobbigt tt behöva stanna bilen för att ta bilderna :)
resultatet blev dock bra tycker jag, schyssta bilder.

Även bilderna på din hemsida var riktigt bra.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Ruskans fina bilder, väldigt trevliga bilder på din hemsida också. Blir lite avis, hur gör man?
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

På bild nr:2 ser det ut som du sitter och tar kort i förarsätet bilen samtidigt som du har plåtat den utifrån!? Snygga bilder!
Fo
88
ForesT
BMW 135i -08
Ekan: Jag var inte lång tid utanför bilen kan jag säga :)

danielb: Man fotar mycket, kollar andras bilder och försöker få mkt kritik på sina bilder så man lär sig sina misstag. Övning och åter övning samt att läsa om foto är nog viktigast. En genväg annars är att anlita mig ;)

[MaNgE]: Jag kanske inte var helt ensam ;)

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Ungefär så jag gör nu då, tar mycket kort och kollar på andras alster. Vad kör du med för kamera?
Fo
88
ForesT
BMW 135i -08
danielb: Då är det bara att ha lite tålamod så lossnar det vartefter med tiden. Jag har en Canon 350D, en riktigt bra kamera om jag får säga det själv. Vad har du själv?

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
..usch, pinsamt, men jag kör med en ixus 700. Men litenheten gör att det blir ett annat tempo så att säga på antalet bilder jag tar, då den alltid är med. Men en 350 eller D70 står på önskelistan...
Fo
88
ForesT
BMW 135i -08
danielb: ixus-modellerna ska vara bland de bättre ändå, sen lär man sig jäkligt mycket på att ha en lite sämre kamera. Man får ju inte lika mycket gratis då utan måste lära sig utnyttja allt maximalt. Själv var min första digitala kamera en Powershot A20 på 2 Mpixel och då fick man anstränga sig för att få bra bilder kan jag säga :)

ForesT: Vad använder du för objektiv till din 350D?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Fo
88
ForesT
BMW 135i -08
wendtan: Till just dessa bilder använde jag "Canon Ef 17-40/4,0L IF USM". Ganska lagom vidvinkel på det tycker jag, grym skärpa också.

Forest: De låter snarlikt med det 18-55 mm vidvinkel man kan köpa med kameran i paket? Jag har ett sådant till min 350D iaf.

Länk
wendtan:

Är det även IF USM på den oxså?
Starre: Nej, jag såg nu vad USM objektiv till EOS 350D kostade.

Länk
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Grymmt bra bilder! Gillar bil bilderna skarpt på din hemsida!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Fo
88
ForesT
BMW 135i -08
Sim: Tackar! Försöker dock hitta en ny M5:a att fota för att få till ännu bättre bilder. Bilderna på denna M5:an tog jag på 5-10 min, så det kändes lite hastigt o slafsigt :(
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
ForesT: jag tyckte också bilbilderna på din site är bra. 911or foton var mest lyckade... Kul hobby:)

Micke K. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.