|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ok, fel av mig i så fall. Får hoppas att det exemplar jag ska titta på har sex växlar. Det borde väl påverka motorljud/bensinförbrukning något till det bättre i högre hastigheter? Jens |
|
|
Nej, 6ans växel är ren överväxel. Övriga växlar har mer eller mindre identisk utväxling med den 5 växlade varianten. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag kan tillägga att 330n inte orkar varva ut på sexans växel, vilket den gör på 5:an tills fartspärren går i. Vi provade nämligen detta på en god väns 330 facelift häromhelgen på autobahn. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Är inte själva meningen med en överväxel att sänka varvtalet vilket i sin tur leder till sänkt förbrukning och motorljud? Jens |
|
|
Jo absolut. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Läste inte ditt inlägg ovan korrekt ser jag :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag förstod det :) Jens |
|
|
Det blir nog den lågmilade 01:an i a f. Ägaren av den andra bilen har bara haft den sen i april, vilket låter lite suspekt. Sen är den ju uttagen 2002-09 men tillverkad 2001-09 så det skiljer inte så mycket som jag trodde. Risken är ju dessutom att den gått som demobil däremellan vilket kanske inte är så roligt... Jens |
|
|
Har du varit och tittat på den eller följer du bara din instinkt? |
|
|
Jag följer faktiskt min instinkt i det här fallet. Säljaren ställde in provkörningen i eftermiddag och jag skulle tidigast kunna titta på den imorgon. Jens |
|
|
thunderswede; Jag skickade ett mail till dig för att förklara lite mer varför jag gör som jag gör. Jens |
|
|
Man skall följa sin instinkt/maggropskänsla. Jag tycker du gör ett klokt val med tanke på de som kommit upp. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan; Skönt med lite stöd! :) Jag tänkte att jag faktiskt kan montera ett M-Sport II - paket nån gång i framtiden. Då känns ju bilen fräschare och blir också mer lättsåld. Jens |
|
|
Vilken blev det? //Player |
|
|
Kom precis tillbaka till kontoret efter att ha gjort affär på den silvriga 01:an. Vilken bil!! Körde med ett leende på läpparna hela vägen till jobbet. Har kört en hel del i mina dagar men 330 Touring slår det mesta i kategorin "bruks-kombi". Det enda "smolket i bägaren" är stereon som inte är h/k, ska nog försöka uppgradera ljudet lite. Det låter väldigt tunt... /Lycklig 330 Touring - ägare |
|
|
Bilen ser ut, och luktar, förresten som ny. Ska putsa upp den ordentligt och ta lite bilder till galleriet. Fick också med varenda papper som hör till bilen, inkl köpekontraktet från när den var ny. Alltid kul att ha komplett historik! Jens |
|
|
Gratulerar! Jag är helt övertygad om att du blir nöjd med ditt nyförvärv. Med vanlig business cd så är ljudet tunnt i sedan/touring. DLS har bra kitt som tillsammans med ett slutsteg som sväljer högnivå låter väldigt bra. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.