AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.969

när fick e39 motorlampa

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Från vilket år har e39 motorlampa. Själv har jag en 98a utan.
Kollat i instruktionsboken och där är inte med ngn motorlampa där.
Tänkte så den ej är trasig/bortkopplad.
Var det med nya motorn med dubbel vanos som motorlampan kom?
Om jag får ngn felkod som annars skulle tända motorlampa hur får jag reda på det då? Har lilla färddatorn också.
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
finns det så man kan koppla in motorlampa på e39 också som på e34ornas check engine lampa?
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Hej!
Min -99 med dubbel vanos har inte heller någon motorlampa.
Je
68
Jerry E
540iAM-00
Nu ger jag mig på att gissa lite, men i min instruktionsbok visar man både kombiinstrumentet med textvisande display (den med de ökända pixelproblemen) och kombiinstrumentet utan textdisplayen. Den utan textdisplayen har ingen motorlampa och den andra har motorlampa.
I boken står det att "vilket kombiinstrument bilen har beror på hur bilen är utrustad". Jag har fått för mig att de motorstarkare modellerna har instrumentet med textdisplay (och motorlampa), men jag kan ha fel om det.

Mvh. Jerry
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Jag har instrumentet med textdisplay i min -99. Det finns en motorlampa där, men den är inte inkopplad.
Min 99 månad 06 har motorlampa och den är inkopplad. Har inte textdisplay och det är en 523iM med M52TU (dubbelvanos).
Grusse
Jag ser att jag har en motorlampa när solen lyser på instrumentet, men den lyser inte när jag slår på tändningen? Borde den inte göra det om den är inkopplad, och sedan slockna när motorn startas(förutsatt att det inte är något fel på motorn)?

Eller har inte dom tidigare E39:orna motorlampan inkopplad?
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Det här är intressant..

Jag har samma som Grusse.
Äger en -99 520iT

Jag skällde på Aros Auto för att motorlampan inte lös när man satte på tändningen.. Men han sa "Det finns ingen motorlampa på dom där säger min BMW Expert". Men gör man en sån där test att lalla lampor/Mätare fungerar,, då funkar den... Jävligt konstigt.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag har:)
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
lagkravet kom -00 iaf.
Lars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.