|
|
|
|---|---|
|
Hej!!! Stämmer det att man kontrollera om man har diffad bakaxel genom att: 1. Hissa upp bakaxel 2. Snurra på ett bakhjul 3. Då skall andra bakhjul också snurra? Skall det ske med eller utan växel? Skall motstående hjul snurra i motsats riktning? Med vänlig hälsning at | |
|
På ix vet jag inte, men på min "vanliga" snurrar båda åt samma håll (upplyft) = diffbroms. På min E30 snurrar de åt olika håll = ej diffbroms. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Har inte iX alltid bromsad diff!? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
När jag köpte olja till min 525ix på Bmw Service, berättade att min ligger mitt i en skarv och att man var tvungen att kontrollera om den var diffad eller ej. Jag chansade och tog olja för diff, tänkte kontrollera sedan. De berättade att 90% av 93:orna hade diff. De sa något om att hissa upp och kolla, tyvärr han jag glömma exakt vad som sas... Spelar det någon roll om man har olja för diff i en axel som inte är diffad, har förstått att tvärt om som skillnaden ligger? Med vänlig hälsning at |
|
|
Diffolja i odiffad är inte lika dåligt som vice versa. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
| Enda skillnaden mellan oljorna är(enl BMW själva) att den till diffad axel är av högre kvalitet och därmed dyrare så är man osäker kan man köpa oljan till diffad axel som funkar i båda axel typerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.