|
|
|
|---|---|
|
undrar om ni tycker att man förstör denna fälg genom att köra i sthlms vintern? igentligen behöber jag nya fälgar till vintern och jag tar gärna dom här.. Länk 1325 :-/st.. för 16 tum vad tycks? | |
|
Snygga fäljar.Klart du ska ha sådana på bilen i vinter.. hjorten |
|
| men de lär bli förstörda ganska snabbt av vägsaltet? | |
|
Väldigt snygg fälg, men de lär nog inte vara så vackra efter några vintrar. Beror givetvis på hur ofta du tvättar. Tvätta och vaxa ofta så fungerar det nog. /Fredrik |
|
|
Min erfarenhet är att man ska ha alu fälgar som har mjuka kanter överallt om ni hajjar,så de blir lätta att tvätta rent. Har lagt av med alu hjul för vinterpuckarna ser sunkiga ut ganska fort fast det är min åsikt. mvh |
|
|
Du kan köpa 17tummare av mig för nästan samma pris. Helt nya med kvitto :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Dagens alu-fälgar tål väldigt mycket stryk om man håller ren dom med jämna mellanrum (har kört med alu-vinterhjul på mina senaste 3 bilar). Men precis som Dutta säger så är runda former att föredra ur rengörings- synpunkt, annars sätter sig smutsen fort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.