|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken anger. Vad kan värdeminskningen vara vid omlack av typ dörrar och sidor?? Antagligen någon som repat bilen tidigare runt om. Jobbet är snyggt gjort men lurar inte en expert, färgstänk på plastdetaljerna samt maskingsmissar i dörrarna. M3/// Mullret | |
|
Ca 10' avdrag för att den inte är 100 i lacken. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Mullret: Om det är som du antyder till dvs:färgstänk på plats delajer o maskerings missar så kanske inte hela jobbet är korrekt utförd? Jag hade hoppat över den bilen och tittat på andra som inte hade dessa skavanker angående priset så minst 20-25k minus. Fråga:Vilken färg gäller det? STEPHAN:10 låter inte det lite väl lite med tanke på en dålig jobb utförd av en ev yrkesman, hade du verkligen prutat så lite nää misstänkte inte det:)) |
|
|
starre, Bilen är silvergrå. Ett par mycket små bucklar finns i karossen oxå. Inte nogot att hänga upp sig på egentligen, men är man pedant så är de inte kul. M3/// Mullret |
|
svavelvinter |
på dessa bilar finns ju viss prutmån, och detta är väl ett tillfälle om du nu ska lägga ett bud. Jag personligen hade efter köp lämnat in till yrkesman för att fixa till detta, på en såpass fin bil ta reda på vad det hade kostat, och dra av det plus eventuellt 5-10 tusen till på priset! |
|
Mullret Va du o kollade på den bilen i Smyge? Har oxå kollat på den, skulle behöva komma i kontakt med dig. E det ok om jag mailar dig mitt nummer? Eller du mailar ditt så kan jag ringa dig? mvh kalle m3 |
|
|
Starre: Fast nu handlade det inte om mig ;) Beror på hur skadad/petig man är... M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
På en så pass dyr bil skulle vilja påstå att en bra omlackering sänker 10'. Färgstänk och maskeringsmissar, skulle pruta minst 20' beroende på hur stora missarna är. Racerbilen: Länk |
|
svavelvinter |
BjörnB: aa precis, men grejen kan ju också vara att han satt priset på bilen lägre än vad de normalt ligger. Han kanske har den på annons för 275.000kr pga dålig omlackering? Men ligger priset normalt, så skulle jag kolla vad det hade kostat att fixa omlackering å sen pruta det plus kanske 10.000kr lycka till |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.