|
|
|
|---|---|
|
Hej! Blev påkörd i 730:n så det är dags att hitta ny bil. Jag har sneglat lite på 535 då jag nog håller med till sexan med tanke på kända problem med V8:rna. Finns inte E34 med samma klimatanläggning som i E32? Tycker verkligen den i E34 ser gammalmodig ut jämför med E32. Hur ser det ut med bakaxel på 535, är den något diffad? Brukar 535:orna ha antispinn? Jag vill helst undvika detta tillbehör eftersom det slås på automatisk vid start och jag vill ha den avstängd och slå på den manuellt vid behov. I övrigt, vad skiljer en 535 88-90 från 90-92? Tacksam för svar! Med vänlig hälsning Magnus Lindberg Finns det andra bilar än BMW!? | |
|
Klimatanläggning - Ja, de finns med samma anläggning som E32. Skulle tro att du sett AC:n som är betydligt enklare. Diff/Antispinn - var tillval Skillnad mellan -88 och -92 - Inga tekniska skillnader förutom de som gällde hela 5-serien: uppdaterade framlyktor, ratt, förvaringsfack etc. |
|
|
Magnus: Vilka problem med V8:orna är de du tänker som gör att du inte vill ha en sån? |
|
|
M60 motorn (V8) är den hållbaraste motorn till E34 enligt min mening. de enda problemen som finns är 1. Oljepumpsbultarna som behöver dras åt, (vilket görs när man byter olja). 2. Insugsmembranet brukar gå sönder efter ca 10 - 15 000 mil. 3. Ventilkåpspackning som kan börja läcka (kostar 260 kr, bytes på en timme) Annars rätt skottsäkra motorer... Även M30 är en bra motor, men den har problem med kamaxeln som slits ner fort, pga att vissa oljekanaler/rör täpps igen. Personligen hade jag valt M60 före M30, men vilken som är en bra motor. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Välj m30 säger jag ,kan vara för att jag har en 735a men det är så härligt ljud och drag i den motorn + jag har inte haft några problem med den men den servas flitigt.... ditt val i slutändan men jag hade valt en 535i... Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.