AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.805

Avtagbart drag M3 E36

Sida 1 av 2
Du
49
DuCCe_85
BMW M3 E36 - 96
finns de att eftermontera?
någon som vet ungefärligt pris?

bild på det monterat o icke monterat?
Visa användare
174
PhobiE
3,5Csi -70 renov.
325i -92 turbo.
520i -95 bruks.
Jag har HÖRT att det inte går att regga M3or med dragkrok. Vet ej varför.
Du
49
DuCCe_85
BMW M3 E36 - 96
vad du har hört intressera inte mig i detta fall svara på frågan om du vet nåt om vad de kan kosta annars behöver du inte kommentera!

varför inte göra en optimal bil ännu optimalare?
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det går, har sett M3 E36 med dragkrok iaf.

Bilen:Länk

/Henrik

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Föresten, med den attityden lär du inte få några svar här. Ta reda på det själv. Bara att ringa Bmw.

/Henrik

Du
49
DuCCe_85
BMW M3 E36 - 96
tyckte dock hans kommentar var rätt onödig...
Din var väll ändå inte mycket bättre?
Du
49
DuCCe_85
BMW M3 E36 - 96
fast å andra sidan ställde jag bara en vanlig fråga men visst
Enligt fordonsuppgifter för BMW M3 e36 så finns ingen uppgift på "Max släpvagnsvikt" vilket innebär att bilen aldrig är typad för släpvagn. Men du kan väl alltid sätta på en e36 dragkrok, dock kan du aldrig köra lagligt med den. Undrar också om dämpningen bak klarar av vikten.

Länk

Själv tycker jag att det är ganska skönt att slippa se "optimala" M3or med ökad frihöjd, 15" plåtfälgar, takräcke, takbox, 3 stora Jeep lysen fram, ljusramp på taket och med husvagn efter.
DuCCe_85...varför så otrevlig?

[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Fanns en grön -96 coupé till salu för nåt år sedan reggad med avtagbart drag.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
hahahaha tokerik: Det får vi verkligen hoppas att vi slipper se, men å andra sidan så går våra säkert upp i värde då:)

/Henrik

[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Länk
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
hej, va bra att frågan tas upp, då passar jag på att fråga!

Jag har en porsche 911 turbo -02, någon som vet om det finns drag till den att eftermontera?, tänkte köra bort lite skräp från gården....

Men snälla, drag på en M3?, känns nästan som ett bättre alternativ att köpa sig en gammal 245..

Jag räknar med mothugg här, men jag var bara tvungen.
Se det med glimten i ögat.

Mvh

100% Original
Länk
BMW M3 Din dröm - min vardag

Visa användare
234
Morgan Hasselkvist
B10 V8 #041 2001
AlpinaCS #002
Ja det finns att eftermontera kostnad ca 10,000kr på en BMW verkstad där jag bor.
Men det går inte att reg besiktiga den med dragkrok fick jag till svar på både BMW sverige och SBP...

Mvh Morgan
Alpina Club Schweden
Länk
Att jämnställa en E36 M3 med en Porsche 911 Turbo -02 är minst lika dumt som att montera dragkrok på den :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Hehe jo precis M3_lover.

Wendtan lite dummare är det väl? = ) Jag tycker det är ungefär lika dumt som att sätta på 19" BMW original M5 fälgar på en avställd Volvo 245.
Visa användare
234
Morgan Hasselkvist
B10 V8 #041 2001
AlpinaCS #002
Varför är det så dumt att montera en dragkrok på en M3, det är ju inte direkt en unik bil finns ju hur många som helst...

Har man barn och vill ha en någorlunda motorstark liten bil så är väl M3 med krok ett utmärkt alternativ. Barn vill ju ofta ha skjuts till kompisar och dyligt, och vill ofta ha med sin cykel.

Mvh Morgan
Alpina Club Schweden
Länk
Håller med Morgon . Det verkar som om vissa tror att en M3 är unik bil i klass med Ferrari Enzo. Visst är det en underbar bil att köra och rolig på alla vis men det dräller ju av dom (det finns relativt många).
Så på med dragkrok ,kör på vintern , släng på takboxen och dra till fjällen.

Du
49
DuCCe_85
BMW M3 E36 - 96
nej jag ser fortfarande inga problem att eftermontera de, måste ju kunna ta crossar o hojjar o såna leksaker med sig oxå..

en bil som e helt omöjlig o sälja kan man ju lika gärna göra efter sina egna behov...

Nej M3 e36 är ingen unik bil, förutom GTn då och ett fåtal andra.

Men varför köpa en M3a för att köra skrot och släpvagn med, dragkrok sliter på bilen och du kan aldrig utnyttja motorn och bilen kapacitet med släpvagn. Varför då välja M3 och betala dyrare underhållsavgift, försäkring, service osv? Det är dyrt att ha en M3a som första bil.

En fin M3a tror jag inte är omöjlig att sälja till om man sätter ut den för ett vettigt pris, om den är i orginal skick. En M3a med dragkrok är nog desto svårare att sälja.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.