|
|
|
|---|---|
|
tjenare har en bmw525touring-95 helt plötsligt har det börjat lukta brandrök ur kupefläkten. ingen lukt någonstans i motorn, värmen funkar och kylan likaså. är det någon som vet vad det kan vara för fel? | |
| Kan vara din fläktmotor som börjar bli dålig..det brukar ofta börja skrika om den också..om det nu skulle vara den..så är den ganska lätt att byta själv finns en lucka mitt i torpedväggen | |
|
tack för svaret , ja det verkar vara fläktmotorn alla förståsig påare säger det hoppas nu bara man fixar att byta den tack!!! |
|
| Om du kollar bakom motorn så ser du luckan i torpeden..den sitter med ett antal små skruvar som är jävliga att komma åt..men om du använder en slangklämmemejsel med fjäder så kommer man lättare åt dom och der är samma dim som slangmejseln...du måste bara lätta unden kabelstammen lite också | |
| Har kan du kolla lite mer Länk | |
|
tack igen det var fina tips |
|
| där ser man, kanske någon influiensa som går? upplevde samma sak förut med, men min fläkt låter lite skumt, inget skrikande men mera som det sitter något löv eller liknande som slår mot fläkten, men det började lukta riktigt bränt förut och jag funderar på om det ev. lövet kan antändas/glöda på nåt sett eller tror ni att det är fläktmotorn på min med? | |
|
Kan kanske vara nå't. Länk Mvh/Saij |
|
| ja det låter som att det kan vara nåt, får ta och kika närmare på det, tack ska du ha saij | |
|
kan komma ifrån torkarblads motor. MVH-V8 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.