AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
831

Roligare ljud, 316.

he
64
hellebjork
325iM -90
Vill ha lite roligare ljud i bruksräsern. Går det att bygga om till öppet filter så man får lite brölande iallafall? Större slutdämpare blir nog jobbigt i längden.

Bilen är en 316 e30.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
På mitt gamla härke till 316 så sitter det endast en större simons dämpare efter den enorma katalysatorn. Det är inte alls högt ljud buller i/utanför bilen, antagligen tack vare bamse katten.

/ Fredrik R
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Varför bröla med en 316 ??????????????
Håller med Highway Star. Varför bröla med en 1,6l motor? Blir lite patetiskt enligt min mening, även om jag håller med om att det skall låte lite om BMW'n. . .byt upp dig lite istället. :)
he
64
hellebjork
325iM -90
Det är bruksbilen, ska man tvingas åka i den så tycker jag den kan låta lite också. Man blir sömning av ljudet ifrån en symaskin.

Behöver inte byta upp mig då resorna till jobbet ska vara så billiga som möjligt. För nattliga events så har jag den roliga bilen.
OK :)

Släng dit något sportfilter så får du lite sus/bröl åtminstone.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Raka rör gör nog susen !
Finns ju trevliga sportsystem som det fortfarande går att åka långtur med.
Har ett Simons system på min E30, var priset som avgjorde, det brummar lite lagom när man gasar och är inte på något sätt störande vid långfärd.

Enklaste sättet att få insugsljud är att borra ett hål i luftfilterboxen, se bara till att göra hålet på rätt sida filtret och på ett ställe där det är torrt och fint även om det regnar ute.

/Fredrik
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
vilen sida är det du menar Fredrik M?
he
64
hellebjork
325iM -90
Oki, har ett openairkit kvar ifrån min 325a. Får väl göra nån fuling på underdelen av boxen så att jag får dit filtret.

Sportsystem är nog uteslutet just pga av att jag inte vill ha konstant brölande, utan bara vid full gas eller så.
Om du skaffar ett simons sportsytem tror jag att du inte blir besviken det brölar inte så mycket som du tycks tro. När du kör vanligt låter det helt civilicerat, men vid gaspådrag får du lite fränare sång. På Tengaby Bildemontering säljer dom simons till mycket bra priser.

Vänligen Magnus

"Your Toyota is not fantastic"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.