|
|
|
|---|---|
|
De flesta som försöker sälja bil vet att det kan ta tid att bli av med objektet, men ibland går det väldigt fort! Hjälpte min svärmor att sätta in en annons på hennes Toyota Starlet igår kväll, annonsen kom ut vid 20:00. Idag vid 8:30 ringer en herre på bilen och bilen var såld vid 11:00! Om vi hade annonserat ut den väldigt billigt hade jag inte blivit förvånad men nu var det tvärtom vi var till och med lite för dyra! Gubben som köpte bilen prutade endast en tusen lapp! Någon som sålt sin bil snabbare? Mvh Abbe Dagboken: Länk | |
samke |
inte jag, men min farsa sålde sin gamla opel vectra från 91 på 2 timmar. han sålde den för en middag för inte så länge sedan :) |
|
Jag sålde våran 945:a för ca 2 år sedan,satte in annons på blocket ca 20:00. Innan jag hade lagt mig hade det ringt på den. Jag förklarade att jag jobbade dan efter men dom kunde komma efter jobbet och dom fick en vägbeskrivning,när jag kom hem från jobbet ca 16:30 stod dom och väntade på gården. Jag hade inte heller annonserat bilen billigt utan mer normalpris. Ibland går det undan.... |
|
|
Ja det e ju bara att gratulera. Hade själv gärna sett att samma hände mig men tyvärr tillhör det nog inte vanligheterna. Kan ju inte säga annat än att man blir lite avundsjuk nu när man själv försöker bli av med bilen, inga speciella tips? =) |
|
| La ut en audi på blocket klockan vid 8 på kvällen,, två timmar senare var den såld=) Var heller inte megasuperbilligt på något sätt. | |
|
Tro det eller ej, men jag sålde min 318 e46 -99 på några få timmar :) Annons på blocket kl 14 söndagseftermiddag. Fick ett samtal en timme senare och kort stund därpå var den såld. Tillägas bör att den var normalt prissatt och annonsen låg kvar kanske 3-4 dagar efter försäljning utan att en enda kotte ringde. Snacka om timing :) / Tomas |
|
bustorp |
Köpte en E28 på en annons som kom ut på nätet en lördag kl. 10. Jag hämtade bilen kl. 14 samma dag. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| För ett år sen då jag sålde min Volvo 740 så gick det 4h innan den var såld. Allt handlar om att hitta rätt köpare =) | |
| Ja faktiskt. När jag stod och tankade blev jag erbjuden 20.000.- för min Toyota Celica -86 (med flera 2:or på bes) och sålde den på 15 min. | |
| Sålde min gamla 323i på någon timme också, och den startade inte ens. Fick 3000:- för den! | |
|
Abbe: precis samma förfarande som när jag sålde min starlet faktiskt. Var också dyrare än snittet, och snubben prutade bara 1000:- Fin bil det där ;) |
|
| La in min slitna 528i 3.3 -79 på blocket klockan 14.00 en onsdag för två somrar sen, klockan 20.00 var den såld. Inte till nån granne heller, köparen hade 20 mils resa enkel väg. Skattad och besiktad, 5000:- inge prut. Enklare att sälja ofräsch bil billigt än fräsch bil dyrt i alla fall. Men den gick som satan :) | |
|
Har sålt min förra 325 samt 328 på ett väldigt enkelt sätt. Lagt ut en krok på jobbet att jag kanske skall byta bil, sen har det var folk på mig och viljat köpa dem. Så snabbt att man blivit stressad att hitta en ny så man inte står utan bil :-) Som sagt..ibland är det enkelt..behövs inte ens annons! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Dredd, :-))) Vet inte om jag håller med om det sista! :-) Lätt såld var den! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
När jag skulle sälja min första vinterbil en Audi 80 -87, ställde jag den på en mack som upplåter plats till försäljning och gick hem. Fast jag hann knappt hem innan första personen ringde, en timme senare var bilen såld. Bilen var inte besiktigad, motorn läckte olja som ett såll. Men priset var därefter, så det var nog rätt pris. /Fredrik |
|
|
Hade en Bmw 518 -90 för några år sedan. Lade ut en annons på Tv4 efter 10 minuter så ringer det en kille från utkanten av Karlstad och frågade lite om bilen, en kvart senare så var bilen såld. Ibland kan man bli positivt överaskad hur snabbt man kan sälja en bil men det gäller också o ha turen med köpare också. |
|
Scheckheft |
Hej Liten kul grej: sålde sambons Opel i söndags. La ut en annons i lördagskväll kl 19:04 (enlig Blocket), första mailet kom in 19:02 :)) Nåja, bilen såldes till en Opelentusiast i Umeå - han köpte bilen osedd. Mvh Scheckheft E9:Länk Letar M5E34 |
|
Sålde min A-traktor en Volvo Pu3314 -67 Valp som många känner igen från lumpen. En besiktningsfri mycket billig bil både i försäkring och skatt samt reservdelar. Själva bilen kanske var värd 7000 i det skick den var men fick 21000 för den. Sålde den dagen efter jag satt ut annonsen. Då hade ca 20 personer ringt varav 10 var jägare. Var iofs en ganska unik bil, lackad i m90 kammo med försvarsmaktens färger med IR skydd, ^^ Klart grymmaste A-traktorn med. Sen köpte jag en 7serie bil, Snacka om byte från rostig plåtburk till ett rullande lyx palats. |
|
| Lade ut en blocket-annons utan bild på en Vw Polo -98 som jag skulle sälja, slängde in annonsen klockan 16.00 och sålde bilen muntligt 16.30 på telefon. Köparen kom sedan i halvsvettigt utförande vid 22.30-tiden direkt från Stockholm (43mil från Borås där jag bor). Prutade 1.500kr och provkörde bilen ca 100 meter i becksvart mörker på en öde Willy's-parkering. Sedan tog han en hamburgare på ett intilliggande McDonalds, tankade upp den nya pärlan o styrde kosan mot Sthlm igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.