|
|
|
|---|---|
|
Hej, såg en annons här på Autopower där en kille ville sälja sina helt nya m3 replica fälgar (8,5' 18). I annonsen står det att dom passar e36 och e46, blev lite tveksam om dom passar min e36 coupe för dom är köpta till en e46 men han sa att dom bräddar inte samma som orginal därför passar båda. Tänker åka och titta på dom och undrar om man inte kan mäta det, bör väll kunna lägga ett rakt föremål rätt över fälgen och mäta in till ytan som ligger mot skivan?? | |
|
E36 och E46 (utom M3) fälgar passar på båda. E46 M3 bakfälgar har för lågt ET (20 tror jag) så äkta M3 fälgar passar dåligt. Men E46 M3 fälgar passar inte på "vanliga E46" heller så sitter inte fälgarna på en M3 så är det nog lugnt för dig:) |
|
|
Fälgar till E36/46 bör att det ET (offset) värde på mellan 42-50... Jag har iofs ET38 på min nu som är 8.5x18" med 235:or och det funkar fint, men det borde vara högre ET. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
42-50 låter väl högt till E36. Orginal M3 GT framfälg 7,5" bred har ET41, har en i sovrummet just nu:) Har ET35 och ET38 på de 8.5 och 9" breda 18 tummare jag har på nu. Hade de haft ET42 eller högre skulle de nog inte gå på överhuvudtaget ser det ut som. |
|
|
hmm.. okej, då skiljer det mer än jag trodde mellan E36 och E46.. Jag har nämligen 8.5 (235:or) i fälgbredd med ET38 och det är precis att det går fritt för skärmkanten. Och tänker jag efter så satt det 255:or GY F1 på när jag köpte fälgarna från en tidigare E36:a.. vilket inte finns en chans att använda för mig. Diesel-räsern /Rickard |
|
| Ska åka och titta på dom imorgon, är det ingen som vet om det går och mäta som jag tänkte? det måste väl bli rätt?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.