AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
853

Vad gör de i antalet hk me chip på en m3.

bmw,m3
Hej !

gör de någon större skillnad med chippa en me,3 + isåfall hur mkt?

vilket chipp ska man satsa på?

Tacksam för svar även en läng till några som säljer chipp hade varit bra.

Mvh

bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Prova med OLW ska ge 30 hk mer har jag hört,,tror inte att det är lönt att chippa en bil utan turbo enligt vad jag har läst... ger knappt 14 hk märkbar skillnad..
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Vissa chip ger en del, har ett chip i min nu, från tyskland, och den går bättre än min förra som var mappad till 320hk t.o.m.
Vissa chip ger inte ett skit.

Föreslår att du pratar med Lennart Khöler eller att du unichippar bilen.

Bilen:Länk

/Henrik

BMW M3 ger ca 20 hk.

Qvarnis
bmw,m3
Hej!

Är de skadligt för motorn att chippa den?

Brukar ju stå att köp aldrig en M5 a som är cippad är de samma med m3.an?

Vad hittar jag ett billigt men bra chipp?

Mvh

bmw,m3

Är motorn i gott skick är det inga problem. De enda BMW motorer mig veterligen det höjts en aningens varningens finger för är E34 M5 3.8.

Qvarnis
svavelvinter
ett chip till en m3 är svammel, finsn ingen anledning.

+/- 12-15 hk blir väl resultatet
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Svavelvinter: Den där anti-chip teorin får du gärna utveckla...
bmw,m3
Hej!

Blir de absolut ingen förbättring med att chippa bilen eller blir de bättre?

Tycker alla säger olika saker när man letar runt om chippade m3.or m,m

Mvh

e3
274
e36328i
328i limo -96
jag tycker inte "svavelvinter" behöver utveckla det, vore väl bättre om qvarnis och såna kunde visa att det verkligen ger något, eller? personligen så är jag ganska övertygad om att chip på motorer som inte har turbo är bortkastat
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Som jag skrev, en del chip ger ganska mycket effekt faktiskt, beror helt på vem som har mappat chippet och hur. Superchip och sånna fabrikschip ger nog inte mycket. Hade det på den gula innan jag mappade den.

Nuvarande M3:a är chippad(vet ej av vem), 3" enkelsystem utan kattar och ett green cotton filter. Jag körde istort sett jämt med kompisen som har en Chippad 3.2:a upp till 250 där vi la av. Kan tillägga att det var på en flygraka utan nån trafik alls.

Men som sagt, Köhler kan M3:or, hans chip är säkerligen bra mappade för S50 motorn.

Jag ska själv bänka min till våren, gissar på att det är runt 320hk iaf.

Bilen:Länk

/Henrik

gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
första frågan är: vad är du ute efter?
massa hk? i så fall är det fel väg.

är du ute efter en annan motorkaratkär? höjt varvstopp? lite mer kräm i mellanregistret?

jag chippade min 318is (m42) vilket skulle ge 8hk, 15 nm. märker absolut ingen skillnad i acceleration från stillastående eller i toppfart på min.
för mig är den stora vinsten en aning mer klipp i mellanregistret och att varvspärren är flyttad en bit, vilket underlätter vid t.ex. konbanekörning eller bankörning.
för mig i mitt sinne var de "8hk" inte värda ett piss, men karaktärsändringen var mumma!

så, klura på vad du är ute efter och se om du kan få effektdiagram från chiptillverkaren att jämföra med original!

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.