AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.509

Hej köpte en bmw m3 igår med en minidisc.

bmw,m3
Hej!

Hur bränner man över musik till en minidisic skiva?

Kan man köpa färig inspelade skivor 0 vad för någonstans?

Mvh

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Hej!

Om du menar de vanliga minidiscarna som säljs och inte en liten cd skiva, typ ep cd, så får du köpa en minidisc spelare till din vanliga stereo tror jag. Sedan spelar du över skivor på samma sätt som på den goda kassetbandstiden, med rec, allt medans din vanliga cd spelas.

Det går även att köpa ny minidiscar med musik på, som vanlig cd, men tror inte utbudet är så stort med tanke på att minidiscen mer eller mindre floppade efter lansering.

Om du vill få in mp3:or på de måste du första konvertera dem till vanliga cd spår, bränna över på cd och sen spela in på samma sätt som nämnt ovan. Det är i alla fall de enda sätt jag vet och som jag använde innan jag gav upp och sålde min minidisc.

Hoppas svaret gav något.

Mvh
erik
bmw,m3
Hej!

det är en liten cd skiva.

vad kan man köpa sådana små minidisc skivor med musik på?

Kanske lika ba å köpa en cd eller dvd i stället.

Mvh

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Hmm om det gäller en liten cd skiva är jag mer osäker. Enda stället jag sett där man kan köpa sådana skivor original var på heathrow i London.

Vet inte heller om de går att bränna som vanliga cd skivor på datorn.

Min åsikt hade nog varit att du ska satsa på antingen att köpa en vanlig cd eller varför inte en mp3 spelare?

Mvh
Erik
Amethyst
Finns brännbara 8cm skivor att köpa på tex Teknikmagasinet o liknande Expert. Får plats ca280mb om jag inte minns fel
Amethyst
Länk Länk varsågod!

BOOM BOOM BASS
Länk
Minidisc suger!
Köp en cd/mp3 spelare istället kostar inte många kronor och är mycket lättare att ha och göra med. Varför uppfanns minidiscen över huvudtaget?
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Han har ingen MiniDisk-spelare i bilen.. Han bara använder termen minidisk som troligen är en liten 8-centimetersskiva. Alltså en vanlig cd som helt enkelt rymmer mindre data
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
För övrigt så går dom utmärkt att bränna i vanliga cd brännare
bmw,m3
Hej!

De är en discet med en skiva inuti längd på disketen = Knappa 7cm hela disketen

stoppar jag i en sådan skiva i datan så spottar (skulle jag också gjort) den bara ut den?

Måste jag köpa mig en minidisc för att kunna spela in sådana skivor?

Mvh

Ja du måste köpa en MiniDisc spelare för hemma bruk, eller en bärbar med inspelningsfunktion.
Länk

Tyvärr är MiniDisc ett ganska dött format, hade nog satsat några tusen på en bra CD spelare som tar MP3.

Var i din dator stoppar du i MiniDiscen??? Jag har aldrig sett en dator som har MiniDisc spelare.

/Fredrik
bmw,m3
Hej!

inte jag heller men jag öppnade disketten å plockade ur skivan.

Helt klart bättre å köpa sig en mp3 eller dvd till bilen.

Men jag har 2st bilar tänkte bara att man kunde ha minidiscen i skrutt bilen.

ok får köpa mig en beg minidisc vad kan man köpa en kabel som man har mellan minidiscen å datan? borde väl finns överallt.

Mvh

bmw,m3
Någon som vet vart man köper en sådan kabel mellan minidiscen och datan.

Mvh

Kablar skall följa med om du köper en MiniDisc spelare med inspelningsmöjlighet.
Är ingen speciell kabel till datorn, du skall koppla den till ljudkortet.
Det går inte att kopiera över MP3 eller annat komprimerat format till dem, utan du måste
spela in som man gjorde med de gamla kassettbanden.

Jag har sett portabla spelare med inspelningsfunktion för 500 kr på Blocket.se

/Fredrik
kolla på www.wesellcd.com där kan du köpa minicdskivor, frågan är bara Varför?

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.