|
|
|
|---|---|
|
hej nu har de hänt.. :-( parkerade bilen på maxi stormarknad, kommer ut då har nån J-VEL backat in med dragkroken i min front å gjort en spricka i spojlen å regplåten e intryckt,!!!! Självklart så e den j-veln borta... vad gör man nu? vem betalar en ny front? e de mitt f-bolag? vad händer med min skadefri/premie?? nån som vart med om liknande? jag har halvförsäkring??? Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk | |
|
Hej Lee roy! Jag vet hur det känns, j-ligt trist när de inte sätter dit en lapp på rutan. De måste ha känt att de körde på bilen. Med din premie händer det inte mkt. Åk till polisen och anmäl denna parkeringsskada. Sedan åker du till försäkringssbolaget och anmäler detta. Sedan kontaktar du ett bolag som fixar till din bil, när detta är klart så betalar du din självrisk beroende på vad den är. Har du hög självrisk så kan det löna sig att fixa till bilen själv om bara kofångaren och spoilern är skadad. Lycka till. |
|
|
Har du halvförsäkring lär inte ditt försäkringsbolag betala ett öre. Däremot ska du polisanmäla skadan, gärna med minst ett vittne som intygar din historia. Sedan kontaktar du Trafikförsäkringsföreningen, som handhar ärenden där smitare orsakat skador - mäjligen kan ditt eget försäkringsbolag hjälpa till med det, t ex med skadebesiktningen. Eftersom ditt försäkringsbolag inte ersätter skadan, händer heller inte ett dugg med din premie eller självrisk. (Det hade det inte ens gjort om du haft vagnskadeförsäkring som täckt skadan, eftersom du inte är vållande.) Som sagt, polisanmälan och, framför allt, vittnen, är det du behöver som underlag när du begär ersättning från Trafikföräkringsföreningen. Läs mer på Länk ! /// Gunnar E. |
|
|
saken e den att jag upptäckte det först idag vet inte säkert att det hände när jag vart å handlade på maxi, men det är det enda stället jag har parkerat som det här skulle kunnat ha hänt. Men man ser Klart å tydligt att det är en dragkrok som tryckt in spoilern. Om jag förstått rätt så får jag betala 1970:- i självrisk.. :-( kul :-( Länk då blir det ju billigare å beställa en ny skylt á 70kr å sätta den över hålet. inte kul men tyvärr :-( Tack så jättemycket för de snabba svaren å nu vet jag hur det funkar.. Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.