|
|
|
|---|---|
| har alla e30 325 oljekylare? min -88 verkar nämligen inte ha det. | |
| Ja det ska den ha. | |
| har din 325 el kylfläkt? eller en kylfläkt som drivs av generator remen? | |
| Min hade både och, då den tidigare var utrustad med AC. | |
| okej. skumt att inte min har oljekylare då.? jag tänkte först att det kanske var så att dom som har el fläkt även har oljekylare, och dom som har rem driven fläkt inte har det eftersom den kyler motorn bättre eller nå. | |
|
Ja verkar ju konstigt ?? Har du utag för oljekylare på motorn ?? Pekar oljefiltret åt höger eller bakåt ?? |
|
|
Har din bil nått avlångt hål i fronten under stötfångaren ?? Bilar utan oljekylare har inget eller täcklock för hålet, bilar med AC har 2 hål. |
|
|
ja de är skit skumt och störande. nix jag har inget utag för oljekylare heller. oljefiltret pekar åt höger. jepp den har ett avlångt hål nedanför reg skylten. bilar med AC har alltså ett lika dant hål ovanför eller? jag läste ett inlägg här på forumet och där var det nån som skrev att inte alla 325:or på E36 karossen hade oljekylare. alltså att det var ett tillval eller nå. det kan ju vara så på e30 karossen också då tänkte jag? |
|
|
Har du kollat att det verkligen är en 325 motor i din bil ?? Längst ner på blocket bakom generatorn finns en plan yta där motornummret står, där står det även 20, 23 eller 25 beroende på vilken motorstorlek det är. Ja det är ett lika dant avlångt hål åvanför på AC bilar. Hittade ingen tydlig bild på min bil, men om man kollar noga ser man det på den här bilden Länk |
|
|
Länken funkade inte :( Prova den här och skrolla till andra bilden i tråden. Länk |
|
|
så här står det bakanför generatorn på blocket 25 6K 1 21044334 och på toppen står det 2.5 så det måste ju vara en 325 tyck jag! Min bil har varit krockad och då byttes hela fronten ut då gick ju antagligen olje kylaren sönder (om det satt nån där då) och då kanske dom sket i att sätta dit en ny eller nå? men de är ju skumt att jag inte ens har anslutningen mot oljefiltret? men det är nog ingen fara att köra utan oljekylare nu när det börja bli vinter tro jag.? men jag ska nog köpa dit en sen mot våren. |
|
|
Oroa dig inte för oljekylaren, den behövs bara i tyskland på autoban eller om du skall köra bantävling. Nisse |
|
| Dom tog väl bort anslutningen oxå för att slippa dra en liten rörslinga mellan anslutningarna. :( | |
|
okej. jo dom måste ha gjort det=/ men då vet jag hur det ligger till ivartfall. tack så mycket för svaren. Mvh/Linus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.