|
|
|
|---|---|
|
525 TDSA-92. Det ser ut att komma högst upp på pumpen. Endast när motorn är igång. Var en droppe då och då först, men nu ca en i sekunden. Bilen går som den ska för övrigt. Tänkte peta isär pumpen och packa om det som går med pumpen på plats, men det vore bra med en sprängskiss så man kan se hur den är uppbyggd. Är det endast o-ringar i den, eller är det även vanliga packningar också? Någon som vet vad jag behöver samt vart det kan köpas? m30 i e30 | |
|
5000kr hos enseriös mek att paccka om pumpen |
|
|
Har förstått att det är det ca priset hos firmor, men det borde ju gå att fixa till själv. Det är ju någon människa som byggt pumpen. m30 i e30 |
|
|
Länk Länk Vet inte om det finns nåt här som åskådliggör tillräckligt... Mvh |
|
|
Det är de inre delarna jag skulle villja se. Hur den är uppbyggd alltså. m30 i e30 |
|
|
Bytte de två översta packningarna idag. Den under locket samt den under förhöjningsramen. Från att ha kommit ca en droppe i sekunden vid gång blev den helt tät. Underbart!!!! Inget diesel söl vart man än parkerar. Kostade 188kr för en komplett packningsats till hela pumpen.(blev mycket över) Billigt tycker jag. Köpte på Branzells i Karlstad. m30 i e30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.