|
|
|
|---|---|
|
Det började med att bilen gick varm så då byttes termostaten. Efter det har jag haft problem med ingen värme i kupén mm mm. Visst det förstår jag det är säkert luft. Jag fick tillbaka värmen i kupén efter att ha luftat ett par timmar. Men nu när jag var ute och körde igår så gick bilen varm igen alltså termostaten öppnar inte fast den är ny? Men när man luftar så är inte kylarvätskan så värst varm. Tempmätaren står på mittensträcket eller just över och man står med kalla händer (+7 grader ute och blåsigt) och luftar, å då sprutar ju en del vatten på händerna men man bränner sig inte utan det känns bara lite ljummet? Är inte det lite konstigt? Så nu börjar jag allvarligt fundera på om vattenpumpen kan ha gått sönder? Lessen för den långa texten hoppas ni förstår ungefär vad jag menar. /Krille | |
|
Glömde skriva att i fredags när den gick varm (alltså upp mot det röda fältet) så hade jag ingen värme i kupén längre heller. /Krille |
|
Robban_e |
Jag hade samma problem på min 523-e39 efter termostat byte, jag hade en liten spricka i termostat huset, men det behöver inte vara det felet på din. Men efter det bytet så var det bara att lufta o lufta. Det brukar vara lite tjurigt att få ut all luft i dom här motorerna... -=BMW=- Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.