AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.720

Måste man ha en JAPAN i garaget när man kör BMW?

Sida 2 av 2
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Bathory, om man vill kunna svänga me hojen också så bör den med fördel vara japansk eller italiensk :-)

Håller med om att BMW ibland kan strula mer än vad man kan kräva för en såpass dyr bil men jag egentligen inte om den är sämre än övriga premium bilar. Men de är underbara att skruva med om man jämför med många japsar där trångt bara är förnamnet.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
bustorp
Vad gäller driftsäkerhet ligger japanerna säkert högre än BMW. Och troligen även lägre driftskostnader.

Men man köper/äger nog inte en BMW med driftskostnader som högprioriterad aspekt tror jag. Det ska kosta att ligga på topp har jag hört.....

Kvalité är nog, som tidigare sagts, ett väldigt individuellt mått som man inte ska diskutera utan att definiera vad man menar ska ingå i begreppet.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Petrus: Vilken BMW vill du jämföra och med vilken annan bil? Jag kan "bara" bidraga med att av de bilar jag ägt och som kan jämföras med min nuvarande BMW så har ingen kommit i närheten av dennas driftskostnader, och då menar jag till BMW:s fördel... och det är helt ärligt.

FP
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Bustorp, instämmer med inlägget +körglädje.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Får väl kanske braska med att trots att jag gillar min BMW så står det faktiskt en japan (visserligen made in USA) i garaget också i form av en Honda VTX1800....)

FP
Visa användare
55
Bathory
520i Touring -92
Jag håller mig till tyska bilar.
1 BMW & 2 Porschar står det i garaget.
Ingen hoj längre då jag tröttnat helt på dom.
Har haft både japsar & HD & kan säga att enda fördelen japsen hade jämfört med HD var just kurvtagning.
Men det var också den enda fördelen.

Mvh
Sven
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Bathory, du glömde fart resurser och att man ev. blir stående med nått ras halvägs till målet ;-) (men visst HD har ju blivit bättre kvalitets mässigt dom med)

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Synd att du aldrig testade nån VTX då....en HD känns lite klen efteråt...)
Nu är min VTX förvisso något uppskrämd, fast inte överdrivet ändå. Men runt 100Hp och 160Nm på bakhjulet gör att den frustar på rätt bra, i synnerhet jämfört med stötstångshjärnen från US. Nu har ju HD en nyare och högvarvig sak också, men den har väl Porsche utvecklat.
Nähä, bäst att huka sig nu kanske...)

FP
Lite timingfel blev det kanske nu...
Min replik var också till Bathory..

FP
Visa användare
55
Bathory
520i Touring -92
Tydligen ett känsligt område med tanke på alla som försvarar japsen ;)
Problemet är att vi gillar 2 helt olika typer av hojar & dessutom måste jag säga att rent mekaniskt så hade jag mer problem med japsarna än med mina HD.
3 ggr så blev jag stående utmed vägarna med japsen men aldrig med mina HD.
Flertal ggr så startade inte japsarna ens men HD:na gick jämt.
Vad jag menar med att vi gillar olika hojar är att jag gillar mera att glida än köra fort (börjar ju bli rätt gammal nu).

Mvh
Sven
Känsligt? Inte alls
Men hallå... VTX:en är inget man kör speciellt fort med, modellen kanske inte är bekant?
Så värst gammal är du väl inte, sett från min horisont iaf...) Jag gillar själv HD men det är inget jag skulle vilja äga om man säger så. Vi är ett gäng gubbs som i drygt 10 år kört en sväng ner i Europa i stort sett varje vår/försommar, det blir en del mantimmar/mil att lägga till erfarenheterna. Vi har väl varit rätt förskonade från fel/haverier men störningarna kan lätt summeras till en äldre Guzzi och några...ja du vet...)

FP
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Hej, det var nog mig Bathroy menade, kort sagt smaken är som baken...

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.