AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.795

Bästa ljudsystemet

Vilka bilar tycker ni har dom bästa ljudsystemen ?
Lånade en 05áns ford mondeo med sony cd när min bil var in på lack efter parkeringsskada och blev ganska imponerad över ljudet i den.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Dom bilarna som inte har original systemet kvar!
Robsarve
Har hört två OEM-system som lät bra

Aston Martins Linn system

Volvos stora Alpine/DynAudio (klarar inte att spela så högt som jag vill)

Nya A8:ans B&O system skall bli intressant.

tycker Erik
Volvos system utvecklas av nån som gillar dansband!!
Prova så får ni se, ingen musik låter lika klart och väljudande i en std Volvo som just dansbands musik ( fy F-N för Crille Sjögren!!)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ulke
Dansband låter bra i alla stereo :o) tyvärr.....
På med dansskorna och sidenslipsen...
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
tycker logic7 ligger mkt bra till.
även AS3 i Saab 9-5, volvos största, BOSE i A6/A8.

Många biltillverkare har taggat upp sig ordentligt vad gäller ljudsystemen de senaste åren, tyvärr kan man inte beskylla BMW för att ligga i framkant på detta området, i synnerhet inte E39.
Jag fäster mig inte så mycket vid loggan på panelen eller den påstådda bakomliggande audiotillverkaren. Minns när SAAB började med H/K system i de första 9-5, med liten guldglänsande skylt och allt, inte impade denna ljudanläggning särskilt, trots att H/K bevisligen har tillverkad en hel del mycket högklassiga anläggningar, dock inte för bilbruk... Har t.ex B&O egentligen gjort sig kända för förstklassigt ljud eller exklusiv design? Det sistnämnda om ni frågar mig...
Trenden är att biltillverkarna (eller för den delen t.ex tillverkare av datorhögtalare mm) helt enkelt åker lite snålskjuts genom att använda ett namnkunnigt varumärke och därmed lurar oss lite.
Fick förresten ett kit till datorn till skänks idag (H/K), basburken verkade rätt tung och gedigen iaf...) Made in China i botten, undras om H/K har så värst mycket intressen eller inflytande i denna fabriken?

FP
Hahaha killar snyggt försök. Orginal sterion i LS/SC 430 Lexus. Handmonterat av Mark Levinson. INGEN kommer i närheten. Även orginal stereon i LS 400 (den äldre versionen då asså) låter helt makalös. Var ett test i någon tidning för ca 8 mån sedan som testa den 8 finaste bilarna S/A8/7-serie m.m.. S-klasse kom på andra plats efter Lexus, då test teamet ansåg att det lät hälften så bra som Lexus system. Jag har hört lexus samtliga orginal system. Det e så bra så man bli chockad.
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Vill hålla med om att Lexus, speciellt suvven, har ett makalöst ljud, oerhört bra spridning genom hela registret och går att spela mycket högt med kontroll. Har lyssnat på både standard och "Mark Levinson"systemet.

Skulle aldrig lägga de 20000 extra för Mark Levinson när standard är så grymt, de pengarna kan en ljudbyggare få att utveckla med istället.

Men nu ska ju jag inte ha en Lexus sååå....

6a - för det är du värd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.