|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu kommer nån att skjuta mig. men jag har sökt lite och hittar inga trådar med bilder. Men jag undrar om det är bild nummer 4 här: Länk som är själva hjullagret. Tycker det ser ut så. Hogman Länk | |
|
Japp, det är hjulagret bak. Bytte själv på min i somras. Mackan |
|
|
Tack så mycket. Var det krångligt. med andra ord mycket svordomar? Måste byta på min! Hogman Länk |
|
|
Jag har bytt, är man lite van, går det ganska lätt.. lite tips Länk Den nya kärleken: Länk |
|
|
Det var ganska knöligt trots att jag använde mig ovanstående länk. Jag fick helt inte loss lagret. Det slutade med att jag tog loss hela länkarmen istället och lämnade in den till en verkstad som pressade ur det gamla och pressade i det nya lagret för en femhundring. Hade heller ingen svets eller press att tillgå, endast en gasolbrännare men den räckte inte för att värma ordentligt. Att ta loss länkarmen var inga större problem. Bytte samtidigt skiva, belägg, bromsbackar, handbromsvajer och en bromslang. Mackan |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Glöm det, gäller E39. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Jag vill minnas att det kritiska var att få loss lagret, allt måste klaffa, avdragaren riktigt centrerad och rätt kraftig. Nu är det import, men vi har bytt på E36 sv-såld också, med lite tur o bra grejer ska det gå, men vissa undantag finns det väl? Den nya kärleken: Länk |
|
|
$Marten: Låter nästan som jag ska gå på ditt förslag om att lämna in delen i sig på verkstad. Känns som man sparar tid om det bara är ca 500:- det handlar om... tack för tipset... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.