|
|
|
|---|---|
|
Hej vinterdäcksproblem, har en 530d 01 har hört att 15 tum inte passar men passar till 523 stämmer det mvh Mekano | |
|
Det stämmer nog rätt bra. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
nja, i min ligger det 15" fälg o däck i reserven har oxå en 530d a touring hej o hå |
|
|
Hej! Njae, det är väl så att touring kräver 16". På vår förra bil 530d sedan gick det bra med 15" plåtfälg - till nuvarande 530dT (-02) krävs 16" (inte ens 16":arna från min gamla 34, med uppsvarvat centrumhål går att ha på touringen - men passade utmärkt på 530d sedan Btr. Fiat 131:s reserv kan det möjligen va' så att det är ett snikhjul (80 km) och det passar även om bilen kräver 16" vanliga fälgar eller är det årsmodellsberoende (eller har Fiat 131 möjligen en överaskning i händelse av punka ;-)). Ett sätt att kolla är att titta på "lappen" i dörrgången - enligt "min BMWfilial" är det det säkraste. Mvh/Saij |
|
|
saij,, nä de är inget snikhjul utan en plåtfälg me 205däck på,, men som du sa jag kanske får en överraskning när jag får punka, de e nog fan bäst o kolla om det passar tack för tipset mvh bengan hej o hå |
|
|
förresten,,, skiljer skivstorleken på touringen o sedanen?? hej o hå |
|
|
Om inte annat så verkar det skilja mellan Diesel och bensin, 15" går inte på en 530i. |
|
|
Enligt denna prislista Länk så verkar det krävas 16" på 530d fr o m -01. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.