|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag har läst runt på forumet så har jag fått för mig att ett sådant byte skulle ge mer hk, så nu funderar jag på att byta Lmm och spridare på min 520i -84. Jag hade tänkt att ta delarna från en 735iA -85. Nu undrar jag om det gör någon skillnad och om ett sådant byte är möjligt? Vilka saker är viktigt att tänka på? Är rätt så nyfiken på att prova =) Så ni som vet och även de som spekulerar - svara gärna =) //Morgan | |
|
ger ingen effektökning om du inte har turbo eller nått annat vasst trimm. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| den största skillnaden är att man upplever bilen lite mer stark från botten men tror inte det ger så himla mycket mer hk.. iof så är orginal Lmm en strypning.. så 735 spridare och Lmm, vass kam , öppet filter, högflödes avgassystem, bra mappning. skulle säkert ge en del extra hästar | |
|
Lånar tråden :> om man har m20b25 med extraktorrör sedan 2,5" hela vägenoch ett insatssportfilter. Skulle man tjäna något på att slänga på 3,5liters spridare och LMM? skall man byta styrboxen också? Eller ska man ta det ifrån någon annan motor? |
|
|
ne de behövs nog inte, skaffa en vassare kam o ett riktigt ORDENTLIGT avskärmat öppet filter så kansek det behövs. kommer garanterat få en trevlig bil iaf. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
tänkte skaffa värre kam. men då är det ju även massa andra saker som skall uppgraderas föratt det skall tjäna ut sin rätt. pengarna tickar iväg då. Sparar hellre dom till e30 turbo :P Så tänkte man kunde snik trimma lite med större sprut. men men. har ingen ork att göra en seriös avskärmning enbart för ett öppet luftfilter när man får avskärmningen gratis med ett insatsfilter :> Tack iallafall! |
|
|
Litet tag sen... glömde bort. Ville bara tacka för svaren! Kan tillägga att jag struntade i bytet då bilen piggnade till "ordentligt" efter nya stift, ny olja samt luftfilter - och även polering =) Den var slöare än brorsans Volvo 740 innan nämligen =) Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.