|
|
|
|---|---|
| undrar vad det kostar att byta koppling på en 325 -92:a? tacksam för svar | |
| jag skulle få ge 4000 för mitt byte så jag bytte den själv då kosta de bara 1400 va inte alls svårt att byta den själv. fick ta ner avgassystemet bara. Sen är det ju lite halvtrångt oxå men d e bara att bryta handleden på några ställen så gick de :) Seriöst fundera på att byta den sj om du e lite händig på bilar så fixar du det lätt. | |
| fick betala 2800 för jobbet när jag bytte min... | |
| Var byte du den? på en liten bilverkstad eller på BMW? | |
| På en liten bilverkstad...bmw vill säkerligen ha bra mycket mer. | |
| Jag bytte själv så blev det inte dyrt. Har för mig att BMW skulle ha uppemot 6000:- för ett kopplingsbyte. | |
| hockeyfrilla: var bor du någonstans?`Råkar inte vara i gbg området? | |
| Tyvärr, Bor i jämtland... =) men de finns väl alltid nån av mekarna där nere som kan ta på sig att göra de svart? | |
| jo men fördel att ta de vitt kanske? garantier mm. | |
| jo, självklart. Men då får man ju helt enkelt betala priset också...Tror nog att dom flesta bilmekarna skulle göra de riktigt även fast de är svart. Ingen firma vill ju ha taskigt rykte... | |
|
Jag skulle byta koppling på min och ringde och frågde bmw. Det är ioförsig en E30 325 så priserna kanske inte gäller om din är en E36. Men ivarjefall så hade dom ett listpris på 5.500:-. Själva kopplingen kostade ca 1.400:- och resten var arbetskostnad. Jag tyckte det var lite saftligt så jag köpte kopplingen själp på bmw med bmw cs 5% rabatt och pratade sen med en annan "icke bmw verkstad" som fixade det för 4000:- tot. Mvh, /Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.