|
|
|
|---|---|
| Vad kan en 325 coupé -92 med ca 26000 mil på mätaren vara värd? Har eltaklucka och skinn. Saknar AC. Privatköp utan garantier. | |
|
Tjaa.. Miltalet är väl lite högre än det normala. Men egentligen är det ju 2000 mil per år vilket inte är så långt alls. Är motor renoverad? Toppen? Finns det mycket dokumentation och bilen är i bra skick så kanske den är värd runt 30 tusen någonstans. Just miltalet skrämmer många köpare, men 26 000 mil är inte så farligt om bilen har fårr bra med underhåll och klarat sig undan rost, eller omfattande rost. Lite finns det ju alltid. Jag skulle tippa på runt 27-33 tusen någonstans? |
|
| Ska ju stå motorn. SKulle vara bra med en edit funktion nu :D | |
| 25-30000 kr. Skulle själv inte ge mer än 25000 kr för en sådan långmilad bil utan AC. | |
| 25-30 är väl ungefär vad jag hade gissat också. Importerad 2003. Tog en väldigt snabb koll runt bilen utan att studera några detaljer. Luktar ganska kraftigt inuti så det har nog rökts en hel del i den under åren. Lacken ser ganska bra ut. Lite rost i skärmkanterna på några ställen och i ovankant av tröskeln på förarsidan. Har inte kollat upp servicehistoriken och vet inte om något är renoverat på motorn. Halvfula 17" fälgar med nya lågprisdäck. Säljaren begär 40 så det lär väl vara svårt att få den för 25-30. | |
|
Andra stora pluspoäng är ju om bilen ifråga är besiktad/skattad nyligen? Sommar och vinterdäck i bra skick? Attraktiv färg? Fungerar klanderfritt maskinellt? Uppfyller den dom kriterierna är ju 30-32k i slutpris ingen ockersumma. / Tomas |
|
|
40 tusen?!?! För en långmilad 325:a utan vanos? Det känns inte realistiskt alls. Dessutom inrökt. Tveksam service och allmännt små rostangrepp. Nej, 25-30 får han vara riktigt nöjd med, om ens det. |
|
|
25-30 för en snart 14 år gammal bil, som har gått ett par varv för mycket runt kiosken och med rost på? Bju han en 15 tusen, vinterbils pris! Är det gammalt och rostigt så skall det vara billigt.Så enkelt e det! Schnell Schneller Sterlingrau |
|
| Man ska vara realist också. 15000 kr för en 325 coupe måste betraktas som ett riktigt kap, hittar du en som inte är helt sönderkörd för dom pengara. Köp den illa kvickt! | |
|
Jag fick 47 000:- för en 325 coupé -92 med 21 000 mil på mätaren för ganska precis ett år sedan men den var rikligt utrustad med bl.a. skinn och fungerande ac... Skulle tippa den är värd runt 30-33 k... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
| 15k är nog för lite. Trots allt är det en trevlig bil, även fast den saknar AC. Det finns ju många bra saker som talar för bilen i fråga. Men man ska ju samtidigt ta hänsyn till det höga miltalet, åldern, rosten och kommande dyra reparationer. Så ett pris runt 25 är nog rättvist skulle jag tro. | |
|
Hej, Jag håller med "MD", ett lämpligt slutpris tycker jag bör ligga på runt 25kkr. E36 har bara på de senaste två åren sjunkit rejält i pris i och med att E46 ramlat ned en bra bit under 100kkr. 92:an har ju dessutom den äldre motorn utan VANOS och 26kmil gör den iskall på marknaden. Mer eller mindre rost får man räkna med på en 13år gammal bruksbil som körts hela året, oavsett bilmärke. |
|
| skulle inte ge mer än 15kkr , en välvårdad 328 från -96 med AC skinn och ca 16k mil ligger runt 40kkr enl. bilpriser.se | |
|
Man kan ju inte stirra sig blind på vad bilpriserna säger. Som om dem är allsmäktiga eller nått. Deras "priser" En välvårdad 328 från -96 med AC och skinn ca 16 mil lär du få mer för än 40". En liknande 325:a från 94-95 med samma spec ungefär ligger på 40". Men det är svår att värdera en viss bil utan att veta mer om just den bilen, det är just därför bilprisers priser oftast inte stämmer för dem tar inte hänsyn till all utrustning och generaliserar rätt så mycket, men det ligger väl någorlunda rätt til. |
|
|
e36328: Jag sålde i juli min svensksålda 328 -96 med AC men utan skinn. Mycket välskött med komplett historik och 16kmil. Jag fick 61kkr för den, då låg bilpriser.se på mellan 55-61kkr för en liknande. Jag tror 40kkr är i lägsta laget för en välskött 328 -96 i dagsläget. Bilen som avses i tråden är ju en coupe och de är lite mer eftertraktade än sedanen. |
|
| Jag köpte min 325 Coupe som vart min tidigare bil då för de 18000 kr dock tyskreggad å regbesiktade fick byta spindelleder samt betala årsskatten å skrotpremien samt resa bilen kostade slutligen 25400 å ångrade mig inget drag alls men eventuellt som vinterbil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.