AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.125

Alpina B10 Biturbo

Sida 2 av 2
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Gerhard:

Alla Alpinor är numrerade.

Pata:

Alpina B10 BiTurbo tillverkades i 507 exemplar mellan januari 1989 och juni 1993.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
B10Biturbo394: Min bil är uttagen 27/9-90 (eller där omkring) och eftersom de flesta fabriker byter årsmodell v. 18 så blev det väl en 91...
Ang. din bil, köpte du den av en kille i Saltsjöbaden omr? Den hade gått ca 6.000 mil på mätaren. (Har för mig att jag känner igen numret!)
Oavsett så, grattis till en otroligt potent och vacker bil!

Alexander83: Min bil står på S-hjul så jag skall nog undvika att köre en bil på över 500Nm med 265:or hårda som hockeypuckar mitt i vintern....Oddsen du vet!

En liten uppmaning till alla Alpinaägare: Maila mig med uppgifter på era bilar och adress, tel. etc så jag kan skicka ut träff-info senare i vår!

M V H
Stephan
B1
158
B10Biturbo394
Alpina B10 Biturbo -92
BMW M5 3,8 -92
BMW 750ial
Stephan: Jag köpte min bil av en kille i Tyresö.
De är riktigt att mätaren står på ca 6000.

De bryr jag mig inte så mycket om, har ingen aning om hur långt den har gått.

Den känns kanon, ser kanon ut och motorn var enligt Claus på Turbocenter hur bra som helst.

De är den första vibrationsfria BMW jag haft.

Släppte ratten härom dagen i 260km/t, inte en vibration, den drog inte åt något håll.

Fick förvisso byta stötdämpare, Däck, länkarmsbussningar fram, bakaxel bussningar mm.

Men med tanke på att jag betalade endast några tusen mer än vad en b10 turbolös kostar så tror jag nog att de är de bästa bilköp jag gjort hittills.

De vore kul att träffa lite Alpinaägare till våren, de verkar ju som de är en och annan.

Ha de...

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
B10Biturbo394: Du har mail....
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Alecci: Det är dom äldre jag är osäker på, dom har inte Alpina chassinummer.
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Gerhard:

Kanske missförstod dig där. Men alla är numrerade (har Alpinas skylt med produktionsnummer).

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.